To marketplace του eshops.gr είναι σε διαδικασία δοκιμών ελέγχου και δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις.

Ηλεκτρικά Παράθυρα

Ηλεκτρικά Παράθυρα, εξαρτήματα, ανταλλακτικά, τιμές, προσφορές

Ηλεκτρικά Παράθυρα, εξαρτήματα, ανταλλακτικά, τιμές, προσφορές

Όλοι στο όχημά σας έχουν ηλεκτρικά παράθυρα (χειροκίνητα ή ηλεκτρικά).  Σε γενικές γραμμές, το χειροκίνητο πηγαίνει με “μανιβέλα” και το ηλεκτρικό με ένα μικρό μοτέρ και με τη σειρά του έναν μηχανισμό που μετατρέπει την κίνηση που δημιουργεί ο κινητήρας σε γραμμική κίνηση (για να ανεβοκατεβάζει το παράθυρο). Κανονικά είναι ένας μηχανισμός ψαλιδιού, ο οποίος με τη βοήθεια ενός καλωδίου σε σχήμα Χ ανεβοκατεβαίνει τον μηχανισμό.

Τι είναι ο ρυθμιστής στα ηλεκτρικά παράθυρα;

Γνωστός και ως ρυθμιστής παραθύρων, ο ρυθμιστής ηλεκτρικών παραθύρων είναι το σύνολο των μηχανικών μερών που είναι υπεύθυνα για τη μετακίνηση του παραθύρου προς τα πάνω ή προς τα κάτω μέσω μιας κατευθυνόμενης ράγας.

Οι ρυθμιστές στα ηλεκτρικά παράθυρα βρίσκονται μέσα σε κάθε πάνελ πόρτας και υπάρχουν διαφορετικά συστήματα με τα οποία λειτουργούν. Ο παλαιότερος είναι ο χειροκίνητος ρυθμιστής παραθύρου στροφάλου και οι περισσότεροι σύγχρονοι ρυθμιστές παραθύρων τροφοδοτούνται ηλεκτρικά από έναν κινητήρα.

Ωστόσο, αυτά έχουν και άλλες λειτουργίες. Αυτό το σύστημα είναι επίσης υπεύθυνο για τη συγκράτηση του γυαλιού σε υπερυψωμένη θέση. Με αυτόν τον τρόπο διατηρείται η στεγανότητα της πόρτας. Βοηθά επίσης να κρατήσει το γυαλί σταθερό σε οποιαδήποτε θέση. Επιπλέον, χρησιμεύει ως ασφάλιση που εμποδίζει ένα άτομο να έχει πρόσβαση στο αυτοκίνητο, όταν το παράθυρο είναι τελείως κλειστό.

 

Τύποι ρυθμιστών για ηλεκτρικά παράθυρα

Οι διαφορετικοί τύποι ρυθμιστών παραθύρων που υπάρχουν μπορούν να ταξινομηθούν σύμφωνα με δύο παραμέτρους: τον τύπο κίνησης τους και τον σχεδιασμό του μηχανισμού ανύψωσης.

Ρυθμιστές παραθύρων ανάλογα με τον τύπο του δίσκου

Οι ρυθμιστές παραθύρων μπορούν να ενεργοποιηθούν χρησιμοποιώντας δύο συστήματα: χειροκίνητη ενεργοποίηση ή ηλεκτρική ενεργοποίηση.

Χειροκίνητα ή χειροκίνητα ανυψωτικά παραθύρων

Η μηχανική αυτού του συστήματος λειτουργεί μέσω της ενέργειας που παράγεται από εμάς. Με άλλα λόγια, ο μηχανισμός ενεργοποιείται όταν στρίβουμε τη μανιβέλα με τα χέρια μας και έτσι το παράθυρο ανεβαίνει ή κατεβαίνει.

Αυτό το σύστημα έχει μια πλάκα που υποστηρίζει το γυαλί καθώς ανεβαίνει ή κατεβαίνει. Αυτός ο τύπος κίνησης ήταν ο πιο χρησιμοποιημένος στα αυτοκίνητα στο παρελθόν. Σήμερα χρησιμοποιούνται κυρίως για αγροτικά αυτοκίνητα, τρακτέρ ή κάποιο ειδικό εξοπλισμό.

Ηλεκτρικοί ρυθμιστές παραθύρων

Διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταφέρει την ισχύ χρησιμοποιώντας μια σειρά από γρανάζια και ένα ατέρμονα γρανάζι. Με άλλα λόγια, το σύστημα ταχυτήτων του είναι πιο απλό από το χειροκίνητο. Επιπλέον, παρέχει μια λειτουργία αποκλεισμού που αποτρέπει την ενεργοποίηση του συστήματος. Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα περιλαμβάνουν ηλεκτρική κίνηση.

Οι ηλεκτροκίνητοι ρυθμιστές παραθύρων μπορούν περαιτέρω να χωριστούν σε δύο τύπους: άμεσο έλεγχο και ηλεκτρονικό έλεγχο.

Οι άμεσοι έλεγχοι λειτουργούν χειροκίνητα. Αυτά αντί να έχουν λαβή έχουν ηλεκτρική κίνηση. Τα αυτόματα ηλεκτρονικά χειριστήρια παρέχουν περισσότερο έλεγχο στα παράθυρα και τους παρέχουν διάφορες αυτόματες λειτουργίες.

Ρυθμιστές παραθύρων σύμφωνα με τον υψομετρικό σχεδιασμό

Με τη σειρά τους, οι ρυθμιστές παραθύρων μπορούν να ταξινομηθούν από τον μηχανισμό ανύψωσης που χρησιμοποιούν. Αυτοί είναι οι τρεις τύποι ρυθμιστών:

  • Μηχανισμός ανύψωσης σχοινιού ή καλωδίων.
  • Ανύψωσης μοχλού.
  • Μηχανισμός ανύψωσης ραφιών.

Ας δούμε το καθένα ξεχωριστά:

Μηχανισμός ανύψωσης καλωδίων

Σε αυτή την περίπτωση, το γυαλί κινείται μέσα από ένα χαλύβδινο καλώδιο, αλυσίδα ή ζώνη. Για την εκτέλεση αυτής της ενέργειας, αυτός ο τύπος συστήματος περιλαμβάνει: έναν μηχανισμό κίνησης, ένα σύστημα κυλίνδρων και ένα στήριγμα για το γυαλί. Περιέχει επίσης τρία γρανάζια και έναν κύλινδρο κίνησης που κινεί το καλώδιο.

Πώς λειτουργεί; Ο ηλεκτροκινητήρας ή η λαβή στέλνει τη ροπή στον μηχανισμό κίνησης. Και μέσω κάποιων γραναζιών και του κυλίνδρου κίνησης, το καλώδιο που βρίσκεται στον κύλινδρο κίνησης δέχεται την κίνηση που ανυψώνει ή κατεβάζει το τζάμι με τη βοήθεια των στηρίξεων.

Αυτός ο τύπος μηχανισμού έχει γίνει πολύ δημοφιλής μεταξύ ορισμένων κατασκευαστών τα τελευταία χρόνια, καθώς το μέγεθός του είναι πιο συμπαγές. Αυτό εξοικονομεί περισσότερο χώρο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αερόσακους και δοκούς ασφαλείας. Και το ότι είναι λιγότερο βαρύ μειώνει επίσης την κατανάλωση καυσίμου και το κόστος κατασκευής.

Μηχανισμός ανύψωσης με μοχλό ή ψαλίδι

Αυτό το σύστημα ανύψωσης διαθέτει μηχανισμό μετάδοσης κίνησης, ένα σετ μοχλών και ένα βραχίονα στήριξης για το γυαλί. Η κίνηση έχει ένα πινιόν που μπορεί να δέχεται την κίνηση μέσω της ροπής της λαβής ή ενός ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, έχει οδοντωτό τομέα.

Υπάρχουν διάφοροι τύποι ανύψωσης με μοχλούς: αυτοί που λειτουργούν με έναν μόνο μοχλό, αυτοί που έχουν σύστημα μοχλών ή ψαλιδιών ή αυτοί που έχουν δύο μοχλούς οδήγησης.

Η λειτουργία του είναι επίσης πολύ απλή. Η ισχύς από τη λαβή ή τον ηλεκτροκινητήρα μεταφέρεται μέσω του μηχανισμού μετάδοσης κίνησης στον οδοντωτό τομέα. Αυτό με τη σειρά του προκαλεί την κίνηση του μοχλού.

Στην αντίθετη πλευρά του, ο μοχλός σπρώχνει τόσο τον σύνδεσμο όσο και το γυαλί με το οποίο σχετίζεται. Αυτή η μετατόπιση αντισταθμίζεται με έναν κύλινδρο που πηγαίνει κατά μήκος της υποδοχής σύνδεσης. Το γυαλί ασφαλίζεται στη θέση του χρησιμοποιώντας έναν μηχανισμό ασφάλισης με ελατήριο.

Μηχανισμός ανύψωσης ραφιών

Αυτός ο μηχανισμός χρησιμοποιεί ένα φορείο που συνδυάζει τον ηλεκτροκινητήρα με ένα κιβώτιο ταχυτήτων και ένα γυάλινο βραχίονα στερέωσης. Το φορείο βρίσκεται σε μια κάθετη οδοντωτή σχάρα που είναι σταθερή. Αυτό επιτρέπει στο γρανάζι που οδηγεί να εμπλέκεται με τα δόντια της βάσης. Αυτό το φερμουάρ λειτουργεί και ως οδηγός για το αυτοκίνητο.

Η ροπή που παράγεται από τον ηλεκτροκινητήρα κατευθύνεται στο κιβώτιο ταχυτήτων . Στη συνέχεια περνάει από το φερμουάρ και τραβάει το αυτοκίνητο μαζί του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το ποτήρι να μπορεί να κινηθεί προς τα πάνω ή προς τα κάτω.

Συνήθεις βλάβες στους ρυθμιστές παραθύρων

Οι ρυθμιστές παραθύρων μπορεί να υποστούν διαφορετικά σφάλματα. Αυτά είναι τα σφάλματα ανάλογα με τον τύπο του ρυθμιστή που χρησιμοποιείται:

  • Ρυθμιστές παραθύρων καλωδίων. Δεδομένου ότι τα καλώδια υποστηρίζουν όλο το βάρος του παραθύρου, μπορεί να σπάσουν και να προκαλέσουν πτώση του τζαμιού στο πάνελ της πόρτας. Οι τροχαλίες μπορεί επίσης να καταστραφούν εάν τα καλώδια περάσουν από πάνω τους σε απότομες γωνίες. Αυτό προκαλείται από παραμόρφωση των οδηγών σιδηροτροχιών.
  • Μοχλοί ρυθμιστές παραθύρων. Σε αυτούς τους τύπους ρυθμιστών, είναι οι τροχοί στα άκρα των βραχιόνων που είναι επιρρεπείς στη φθορά. Το αποτέλεσμα είναι ότι το γυαλί γέρνει στην πόρτα. Ο κεντρικός μεντεσέ μπορεί επίσης να φθαρεί. Και αυτό προκαλεί θορύβους στον μηχανισμό ή τρέμει το γυαλί.
en_GBEnglish

Main Menu