To marketplace του eshops.gr είναι σε διαδικασία δοκιμών ελέγχου και δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις.

Φρένα Αυτοκινήτου

Φρένα Αυτοκινήτου, ποικιλία, χαρακτηριστικά, τιμές, προσφορές

Φρένα Αυτοκινήτου, ποικιλία, χαρακτηριστικά, τιμές, προσφορές

Αναμφίβολα, ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία ασφάλειας είναι αυτό που αποτελεί το σύστημα πέδησης . Τα φρένα αυτοκινήτου είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία οποιουδήποτε αυτοκινήτου. Όπως είναι λογικό, η ποιότητά τους μπορεί να εξαρτάται από τη δυνατότητα του αυτοκινήτου να σταματήσει με μεγαλύτερη ασφάλεια μπροστά σε κάθε είδους απρόβλεπτα γεγονότα που μπορεί να προκύψουν στο δρόμο. Παρακάτω θα μοιραστούμε πολύ χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τα φρένα αυτοκινήτου. Θα δείτε ότι θα μιλήσουμε για κάθε ένα από τα εξαρτήματα που αποτελούν μέρος του συστήματος πέδησης.

Στοιχεία που αποτελούν τα φρένα αυτοκινήτου

Λαμβάνοντας ως αναφορά το υδραυλικό σύστημα δισκόφρενου , το οποίο είναι το πιο συνηθισμένο στα αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, μπορούμε να αναφέρουμε μια σειρά στοιχείων που υπάρχουν πάντα για να εγγυηθούν τη μέγιστη ασφάλεια κατά την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.

Πεντάλ : Είναι ορατό και είναι αυτό που πρέπει να ενεργοποιήσουμε με το δεξί πόδι όταν σταματήσουμε να επιταχύνουμε για να σταματήσουμε το αυτοκίνητο. Μόλις το πατήσετε, το σύστημα πέδησης ξεκινά.

Σέρβο φρένων : Η αποστολή του είναι να πολλαπλασιάζει πολλές φορές τη δύναμη που ασκούμε στο πεντάλ του φρένου, ώστε το σύστημα πέδησης να λειτουργεί σωστά.

Κεντρικός κύλινδρος φρένων : Χωρίς αυτόν, ένα μεγάλο μέρος των μηχανισμών κίνησης δεν θα λειτουργούσε, καθώς είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία της απαραίτητης πίεσης.

Σωλήνες και εύκαμπτοι σωλήνες : Η αποστολή τους δεν είναι άλλη από το να μεταφέρουν το υγρό των φρένων στους κυλίνδρους.

Έμβολα : Βγαίνουν έξω και πιέζουν τα τακάκια των φρένων στους δίσκους λόγω της πίεσης του υγρού φρένων που διέρχεται από σωλήνες και εύκαμπτους σωλήνες.

Δαγκάνα : Είναι σαν το περίβλημα για τα τακάκια και τα έμβολα των φρένων.

Τακάκια : Παρέχουν την απαραίτητη τριβή στους δίσκους των φρένων. Είναι απαραίτητο να είναι σε καλή κατάσταση ώστε να μην αυξάνεται η απόσταση φρεναρίσματος.

Δίσκοι : Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το δεύτερο στοιχείο του ζεύγους τριβής. Τοποθετούνται στην πλήμνη του τροχού και περιστρέφονται ταυτόχρονα.

Τα περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα διαθέτουν δισκόφρενα. Ενώ τα φρένα τυμπάνου χρησιμοποιούνται κυρίως σε επαγγελματικά οχήματα και στις μικρές και συμπαγείς κατηγορίες. Οι παρακάτω πληροφορίες αφορούν τα δισκόφρενα.

 

Συμβουλές συντήρησης

Για τη μεγιστοποίηση της ωφέλιμης ζωής του συστήματος πέδησης και τη διασφάλιση της σωστής λειτουργίας του, συνιστάται ιδιαίτερα η εκτέλεση μιας σειράς εργασιών συντήρησης όπως αυτές που αναφέρονται παρακάτω.

1- Πρέπει να αλλάζετε τους σωλήνες κάθε 5 χρόνια, αφού χάνουν την ελαστικότητά τους. Με την πάροδο του χρόνου, η πίεση που συσσωρεύεται αναγκάζει τους εύκαμπτους σωλήνες να γίνουν υπερβολικά φαρδοί, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη πίεσης για να μετακινηθούν τα τακάκια ή τα παπούτσια των φρένων καθώς πιέζονται πάνω στο τύμπανο ή στο δίσκο.

2- Συνιστάται η αλλαγή του υγρού φρένων κάθε 2 ή 3 χρόνια. Όσο περνά ο καιρός, η συγκέντρωση του νερού στο υγρό φρένων αυξάνεται και το σημείο βρασμού μειώνεται. Όταν το υγρό βράζει, αυτό που συμβαίνει είναι να δημιουργούνται φυσαλίδες αέρα στο σύστημα πέδησης, κάτι που αναμφίβολα μειώνει σημαντικά την απόδοσή του.

3- Ένας φθαρμένος δίσκος μπορεί να σπάσει. Επομένως, από καιρό σε καιρό πρέπει να μετράτε το πάχος των δίσκων και των μαξιλαριών για να τα αντικαταστήσετε εάν είναι απαραίτητο.

4- Προκειμένου να αποφευχθεί η ακανόνιστη συναρμολόγηση και η φθορά των τακακιών φρένων, η Autodoc συνιστά να λιπαίνουμε τους πείρους οδηγών της δαγκάνας του φρένου και να αλλάζουμε κατά διαστήματα τα στοιχεία στεγανοποίησης και στεγανοποίησης.

5- Αν θέλουμε να αποφύγουμε τους ενοχλητικούς θορύβους για να οδηγούμε πιο άνετα, θα πρέπει να χρησιμοποιούμε αντικραδασμικά ρολά.

 

Πώς να ξέρετε αν μπορούν να αποτύχουν τα φρένα αυτοκινήτου

Κανείς δεν είναι μάντης και ποτέ δεν ξέρεις με σιγουριά πότε μπορεί να χαλάσει το σύστημα πέδησής σου. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα συμπτώματα που μας δίνουν κάποιες ενδείξεις, όπως όταν ανάβει η προειδοποιητική λυχνία στάθμης υγρών φρένων. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν διαρροές στο κύκλωμα, επομένως είναι επείγον να βρεθεί λύση το συντομότερο δυνατό. Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί για όταν το αυτοκίνητο τραβάει προς τη μία πλευρά κάτω από το φρενάρισμα, καθώς αυτό συμβαίνει συνήθως επειδή μπορεί να έχει κολλήσει η δαγκάνα του φρένου, παρόμοια με αυτό που συμβαίνει όταν το λάδι μπαίνει στα τακάκια.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα σεμινάριο για την επισκευή του συστήματος πέδησης. Όπως θα δείτε, δεν είναι τόσο περίπλοκο όσο φαίνεται, αν και είναι αλήθεια ότι συνιστάται ιδιαίτερα να έχετε γνώσεις μηχανικής. Το μόνο πράγμα για το οποίο πρέπει να ανησυχείτε είναι να επιλέξετε τα σωστά εξαρτήματα.

 

Πόσο διαρκούν τα τακάκια και οι δίσκοι των φρένων;

Εάν τα τακάκια των φρένων φαίνονται έτσι, πρέπει να αλλάξουν επειγόντως.

Τα τακάκια των φρένων διαρκούν κατά μέσο όρο μεταξύ 30.000 και 60.000 km. Οι δίσκοι των φρένων πρέπει να αντικατασταθούν μετά από 130.000 km το αργότερο. Και στις δύο περιπτώσεις, εάν το όριο φθοράς επιτευχθεί νωρίτερα, τα φρένα θα πρέπει να αντικατασταθούν νωρίτερα.

Η πραγματική διάρκεια των φρένων εξαρτάται, κυρίως, από το όχημα. Τα μεγάλα και βαρέα οχήματα απαιτούν περισσότερα από τα φρένα από τα μικρά και τα ελαφριά. Από τον τρόπο οδήγησης και το προφίλ της διαδρομής. Η οδήγηση στο βουνό ή στην πόλη με στάσεις και εκκινήσεις καταβάλλει μεγαλύτερη προσπάθεια στα φρένα από την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Όσοι τους αρέσει να επιταχύνουν δυνατά και να φρενάρουν ξανά  ασκούν επίσης μεγαλύτερη πίεση στα φρένα από τους αμυντικούς οδηγούς.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές οχημάτων συνιστούν, ή ακόμη και συνταγογραφούν, την αντικατάσταση όλων των απαραίτητων εξαρτημάτων του συγκροτήματος φρένων όταν αντικαθίστανται τα φρένα. Για την επισκευή των φρένων απαιτούνται οι ακόλουθοι αριθμοί εξαρτημάτων ανά άξονα:

    • Δίσκοι φρένων σε ζευγάρια: δύο τεμάχια.
    • Τακάκια φρένων, ένα σετ: συνήθως τέσσερα τακάκια φρένων.
    • Σετ αξεσουάρ: συνήθως ένα κομμάτι.
    • Ελατήρια στερέωσης: κανονικά δύο τεμάχια.
en_GBEnglish

Main Menu