To marketplace του eshops.gr είναι σε διαδικασία δοκιμών ελέγχου και δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις.

Υγρά Φρένων

Υγρά Φρένων, κατασκευαστές, ποικιλία, χαρακτηριστικά, τιμές, προσφορές

Υγρά Φρένων, κατασκευαστές, ποικιλία, χαρακτηριστικά, τιμές, προσφορές

Η λειτουργία του υγρού φρένων είναι να χρησιμεύει ως μέσο μετάδοσης ενέργειας μεταξύ των διαφορετικών εξαρτημάτων του συστήματος πέδησης. Με απλά λόγια, τα υγρά φρένων μετατρέπουν την πίεση που ασκείται στο πεντάλ του φρένου σε υδραυλική πίεση.

Αυτή η πίεση μεταδίδεται στα φρένα των τροχών μέσω των γραμμών πέδησης και των εύκαμπτων σωλήνων, επιτρέποντας έτσι στο όχημα να σταματήσει. Επομένως, το υγρό φρένων πρέπει να είναι ανθεκτικό στην πίεση και το σημείο βρασμού και το ιξώδες του υγρού πρέπει να παίζουν σημαντικό ρόλο. 

 

Τι πρέπει να λάβετε υπόψη όταν αγοράζετε υγρά φρένων;

  • Ζητήστε και χρησιμοποιήστε αποκλειστικά εγκεκριμένα υγρά φρένων για το αυτοκίνητό σας. Θα βρείτε τις αντίστοιχες λεπτομέρειες στο εγχειρίδιο χρήσης ή/και, εάν υπάρχει, στη δεξαμενή.
  • Θα χρειαστείτε περίπου 1 λίτρο υγρού φρένων για μια πλήρη αλλαγή.
  • Όταν αγοράζετε υγρό φρένων, σας συμβουλεύουμε να αγοράζετε προϊόντα από αξιόπιστους και ποιοτικούς κατασκευαστές.

 

Τι διαφορετικές ποιότητες έχουν τα υγρά φρένων;

Υπάρχουν δύο διαφορετικές υγρές συνθέσεις για να διαλέξετε: με βάση τη γλυκόλη ή με βάση τη σιλικόνη. Τα υγρά φρένων με βάση τη γλυκόλη είναι υγροσκοπικά και δεσμεύουν το απορροφούμενο νερό. Τα υγρά φρένων με βάση τη σιλικόνη δεν έχουν αυτή τη θετική ιδιότητα και επομένως χρησιμοποιούνται μόνο σε πολύ περιορισμένο βαθμό.

Προσέξτε επίσης τα ακόλουθα σημεία:

Κόλλα

Το ιξώδες διασφαλίζει τις λειτουργίες των διαφορετικών συστημάτων πέδησης. Η χρήση σύγχρονων συστημάτων ESP και σταθεροποίησης μετάδοσης κίνησης θέτει υψηλές απαιτήσεις στην ταχύτητα διαμόρφωσης της πίεσης πέδησης στον τροχό πέδησης. Ένα ιδιαίτερα χαμηλό ιξώδες είναι η προϋπόθεση για αξιόπιστες διαδικασίες ελέγχου σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Εάν χρησιμοποιηθεί υγρό φρένων με λάθος ιξώδες, μπορεί να έχει θανατηφόρες συνέπειες για τη λειτουργία των συστημάτων πέδησης. 

Σημείο βρασμού του υγρού φρένων

Το σημείο βρασμού είναι καθοριστικό για τη μέγιστη τάση θερμοκρασίας. Όταν ξεπεραστεί αυτό το σημείο, το υγρό των φρένων αρχίζει να βράζει, δηλαδή να σχηματίζει φυσαλίδες ατμού και επομένως δεν είναι πλέον σταθερό στην πίεση. Το σημείο πίεσης στο πεντάλ ποικίλλει ή ακόμη και χάνεται και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι αστοχία του συστήματος πέδησης. Το σημείο βρασμού χωρίζεται σε ξηρό και υγρό σημείο βρασμού.

Σημείο βρασμού ξηρού : νέο, σφραγισμένο υγρό φρένων. κανονικά μεταξύ 240°C και 280°C.

Υγρό σημείο βρασμού – Το θέμα του νερού στο υγρό φρένων είναι πολύ σημαντικό. Οι διαρροές του συστήματος ή η συμπύκνωση αναπόφευκτα οδηγούν σε εισροή νερού με την πάροδο του χρόνου. Το αποτέλεσμα είναι ότι η περιεκτικότητα του υγρού φρένων σε νερό αυξάνεται και ταυτόχρονα μειώνεται το σημείο βρασμού. Το υγρό σημείο βρασμού επιτυγχάνεται σε περιεκτικότητα σε νερό 3,5%.

 

Ονομασία DOT

Η συντομογραφία DOT σημαίνει στα αγγλικά Department of Transportation. Το Υπουργείο Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών εισήγαγε μια παγκοσμίως αναγνωρισμένη ταξινόμηση των υγρών φρένων με βάση το σημείο βρασμού τους. Τα υγρά φρένων ταξινομούνται στις κατηγορίες DOT 3 έως 5.

Οι πιο σημαντικές προδιαγραφές με μια ματιά:

DOT 3

Το τυπικό υγρό φρένων DOT‑3 έχει σημείο βρασμού ξηρού 205°C και σημείο βρασμού υγρού 140°C. Αυτή η παραλλαγή χρησιμοποιείται συχνά σε παλαιότερα οχήματα και δεν πρέπει να αναμιγνύεται με άλλα υγρά φρένων.

DOT 4

Τα υγρά φρένων με πρότυπα DOT-4 έχουν υψηλότερο σημείο βρασμού από τις παραλλαγές DOT-3. Αυτά έχουν ξηρό σημείο βρασμού 230°C και υγρό σημείο βρασμού 155°C. Τα υγρά φρένων DOT-4 χρησιμοποιούνται στα περισσότερα σημερινά οχήματα εξοπλισμένα με συστήματα πέδησης όπως ABS και ESP.

DOT 5

Τα υγρά φρένων με πρότυπα DOT‑5 έχουν βάση τη σιλικόνη. Αυτά είναι τυπικά για την αμερικανική αγορά οχημάτων. Έχουν ξηρό σημείο βρασμού 260°C και υγρό σημείο βρασμού 180°C.

DOT 5.1

Τα υγρά φρένων σύμφωνα με το DOT-5.1 έχουν σημείο βρασμού ξηρού 260°C και σημείο βρασμού υγρού 180°C. Είναι σημαντικό να μην συγχέεται με το DOT-5 καθώς είναι κατασκευασμένο από μέταλλα (με βάση τη γλυκόλη) και επομένως δεν πρέπει να αναμιγνύεται.

 

Πότε πρέπει να αλλάξουμε το υγρό φρένων;

Με την πάροδο του χρόνου είναι σημαντικό να ελέγχετε την κατάσταση του αυτοκινήτου και, φυσικά, επίσης την απώλεια υγρού ή την πτώση της στάθμης στο ρεζερβουάρ. Η στάθμη του υγρού φρένων είναι ορατή από έξω όταν ανοίγει το καπό, επειδή το δοχείο είναι κατασκευασμένο από ημιδιαφανές υλικό.

Για παράδειγμα, η απώλεια υγρού φρένων μπορεί να παρατηρηθεί όταν το υγρό φρένων πέσει κάτω από την ένδειξη «Min». Επίσης, η προειδοποιητική λυχνία φρένων στο ταμπλό συνήθως ενεργοποιείται όταν η στάθμη του υγρού φρένων είναι χαμηλή. Οι περισσότεροι κατασκευαστές αναφέρουν στα σχέδια συντήρησης ότι το υγρό φρένων πρέπει να αλλάζει κάθε δύο χρόνια. Εναλλακτικά, η περιεκτικότητα σε νερό μπορεί να μετρηθεί με κατάλληλα όργανα μέτρησης. 

Εάν η αλλαγή πρέπει να γίνει τώρα, πρέπει να υπάρχει διαθέσιμο το κατάλληλο υγρό.

Για να αλλάξετε το υγρό φρένων, το παλιό υγρό πρέπει να καθαριστεί με ηλεκτρική σκούπα και να γεμίσει το δοχείο με νέο υγρό. Όποιος έχει έναν αεραγωγό μπορεί να είναι ευτυχισμένος και οι υπόλοιποι ακολουθούν την παλιά αρχή δύο ατόμων «αντλήστε, πιέστε, κρατήστε».

en_GBEnglish

Main Menu