Τρόμπες Ποδηλάτου
Η κύρια λειτουργία στις Τρόμπες Ποδηλάτου, είναι να γεμίζουν τους θαλάμους των ελαστικών με αέρα, ώστε να αυξάνεται η πίεση στο εσωτερικό και να κυκλοφορούν πιο άνετα. Το να φουσκώνουμε το ελαστικό του ποδηλάτου μας στη σωστή πίεση είναι πολύ σημαντικό. Θα δούμε λεπτομερέστερα ποια αντλία θα χρησιμοποιήσουμε για να φουσκώσουμε τα ελαστικά ενός ποδηλάτου ανάμεσα στους διαφορετικούς υπάρχοντες τύπους και πώς να χρησιμοποιήσουμε σωστά μια αντλία για να επιτύχουμε το βέλτιστο φούσκωμα των ελαστικών.
Ποιοι είναι οι τύποι στις Τρόμπες Ποδηλάτου;
Υπάρχουν τρεις κύριοι τύποι στις Τρόμπες Ποδηλάτου, για το φούσκωμα των ελαστικών. χειροκίνητες αντλίες, και αντλίες ποδιών, είτε όρθιες είτε στο έδαφος.
Χειροκίνητες Τρόμπες
Οι χειροκίνητες τρόμπες, είναι πρακτικές, ελαφριές και συμπαγείς. Καλό είναι να έχουμε πάντα ένα στις εξόδους και τις διαδρομές μας. Συνήθως είναι τρόμπες πρώτων βοηθειών γιατί συνήθως είναι δύσκολο να πάρουν τη σωστή πίεση, λόγω του μικρού όγκου αέρα που μπορούν να μας δώσουν. Μερικές από αυτές τις αντλίες δεν έχουν σωλήνα με ένωση: η κεφαλή και το σώμα είναι ενσωματωμένα σε ένα κομμάτι, επομένως πρέπει να χρησιμοποιούνται πολύ προσεκτικά, κρατώντας σταθερά την κεφαλή της βαλβίδας με το ένα χέρι για να αποφύγετε το σπάσιμο της βαλβίδας όταν φουσκώνετε το ελαστικό.
Τρόμπες Ποδιών
Υπάρχει ένας τύπος αντλιών που μένει στο έδαφος και χρησιμοποιείται με το πόδι. Απαιτεί λίγο περισσότερη ισορροπία, αλλά λιγότερη δύναμη για να φουσκώσετε τα ελαστικά του ποδηλάτου στη σωστή πίεση.
Κάθετη Τρόμπα
Η κάθετη αντλία ποδιού είναι μια εξαιρετική επιλογή για τακτικό φούσκωμα ελαστικών. Συχνά έρχονται εξοπλισμένα με μανόμετρο για να τα φουσκώνουν στη σωστή πίεση.
Πώς να χρησιμοποιήσετε σωστά μια τρόμπα ποδηλάτου για βέλτιστο φούσκωμα
Πρώτα, βεβαιωθείτε ότι η κεφαλή της αντλίας του ποδηλάτου σας ταιριάζει στον τύπο της βαλβίδας σας . Υπάρχουν δύο διάμετροι βαλβίδων και επομένως δύο διάμετροι κεφαλής αντλίας. Η ευρύτερη διάμετρος είναι 8 mm. Αντιστοιχεί στις λεγόμενες βαλβίδες Schrader (λίπους), οι οποίες χρησιμοποιούνται και στα ελαστικά αυτοκινήτων. Η τρύπα στην κεφαλή της αντλίας είναι φαρδιά και μια μικρή προεξοχή είναι ορατή στο κέντρο της οπής, που αντιστοιχεί στο οβιδοβόλο.
Ακόμα η πιο λεπτή διάμετρος είναι 6 mm και αντιστοιχεί στις λεγόμενες βαλβίδες Presta (λεπτές) και Dunlop . Η οπή στην κεφαλή της αντλίας είναι στενή και δεν υπάρχει ορατή προεξοχή στο κέντρο της οπής.
Υπάρχοντα μοντέλα αντλιών σύμφωνα με τη βαλβίδα
Εκτός από τον τρόπο φουσκώματος, οι αντλίες μπορούν επίσης να διαφοροποιηθούν ανάλογα με το πώς συνδυάζουν και τους δύο τύπους βαλβίδων . Πολλά μοντέλα έχουν κεφαλή με δύο οπές, μία για κάθε τύπο βαλβίδας. Μερικές φορές είναι το ένα πάνω στο άλλο, μερικές φορές το καθένα στη μια πλευρά του κεφαλιού.
Άλλα μοντέλα έχουν επίσης μια κεφαλή της οποίας η άκρη ξεβιδώνει για να αλλάξει από τον έναν τύπο βαλβίδας στον άλλο. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να αφαιρέσετε το κάλυμμα και να αλλάξετε τη θέση της διάτρητης ελαστικής φλάντζας και του μικρού πλαστικού τεμαχίου στο κέντρο ανάλογα με τον τύπο της βαλβίδας που πρόκειται να φουσκώσετε. Εάν η αντλία σας είναι εξοπλισμένη με μανόμετρο , πιθανότατα έχει ένα μικρό μανόμετρο για να μας καθοδηγεί καθώς φουσκώνουμε.
Tοποθετήστε την κεφαλή της αντλίας στη βαλβίδα
Πριν φουσκώσετε το ελαστικό, είναι απαραίτητο να κλειδώσετε την κεφαλή της αντλίας στη βαλβίδα για να διευκολύνετε το φούσκωμα. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να γίνει αυτό, αλλά οι τρεις πιο συνηθισμένοι είναι:
• Βιδωτή κλειδαριά . Μερικές κεφαλές βιδώνουν στη βαλβίδα. Η διαδικασία συνήθως διαρκεί περισσότερο, αλλά είναι πιο ασφαλής και δεν κινδυνεύετε ποτέ να καταστρέψετε τη βαλβίδα. Είναι απαραίτητο μόνο να βιδώσετε τον εύκαμπτο σωλήνα στη βαλβίδα
• Κλείδωμα «αναγκαστική» . Ορισμένες αντλίες, ειδικά οι χειροκίνητες, συνδέονται πιέζοντας τη βαλβίδα σταθερά μέσα στο ακροφύσιο. Συνιστούμε να κρατάτε το ένα χέρι στο ακροφύσιο ενώ φουσκώνετε για να αποφύγετε την καταστροφή της βαλβίδας μετακινώντας την αντλία από τη μία πλευρά στην άλλη.
• Κλείδωμα μανδάλου. Αυτό είναι το πιο διαδεδομένο σύστημα σήμερα. Η κεφαλή της αντλίας έχει ένα μάνδαλο που ανοίγει από πάνω προς τα κάτω ή από αριστερά προς τα δεξιά. Γενικά, το μάνδαλο βρίσκεται στην ανοιχτή θέση όταν διπλώνεται κατά μήκος της κεφαλής ή περιστρέφεται προς την πλευρά της οπής. Για να προσαρμόσετε την κεφαλή στη βαλβίδα πρέπει να σηκώσετε ή να γυρίσετε το μάνδαλο για να το κλειδώσετε στη βαλβίδα. Θυμηθείτε να το επαναφέρετε στην ανοιχτή θέση πριν το αφαιρέσετε από τη βαλβίδα.
Αυτό είναι όλο, ξέρετε πώς να χρησιμοποιείτε σωστά μια Τρόμπα Ποδηλάτου . Τώρα μπορείτε να φουσκώσετε με ασφάλεια το ελαστικό σας στην επιθυμητή πίεση.