To marketplace του eshops.gr είναι σε διαδικασία δοκιμών ελέγχου και δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις.

Μπαταρίες Μοτοσυκλετών

Μπαταρίες Μοτοσυκλετών, τύποι, χαρακτηριστικά, τιμές, προσφορές

Μπαταρίες Μοτοσυκλετών, τύποι, χαρακτηριστικά, τιμές, προσφορές

Οι μπαταρίες μοτοσυκλετών είναι οι συσκευές που είναι υπεύθυνες για την αποθήκευση και την παροχή της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για την εκκίνηση της μοτοσυκλέτας (μεταξύ άλλων διεργασιών). Γνωρίστε τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις.

Η συσσώρευση ενέργειας σε μια μπαταρία πραγματοποιείται μέσω μιας ηλεκτροχημικής διαδικασίας μεταξύ δύο πλακών μολύβδου και ενός υγρού που ονομάζεται ηλεκτρολύτης. Ο οποίος σχηματίζεται από νερό και θειικό οξύ. Αυτή είναι η θεωρία, αλλά η πρακτική είναι ότι η μπαταρία σας έχει τελειώσει.

Το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό είναι να το φορτώσετε. Αν και δεν είναι όλα τόσο απλά όσο φαίνονται. Εάν έχετε ήδη κάνει ένα πρώτο λάθος αφήνοντας την μπαταρία σας να φτάσει σε σημείο όπου δεν μπορεί να εκκινήσει τη μοτοσυκλέτα σας, τώρα μην σκοντάφτετε σε άλλη πέτρα όταν εκτελείτε μια διαδικασία φόρτισης που δεν λαμβάνει υπόψη τις συνθήκες του μοντέλου σας . Και μεσοπρόθεσμα, σκεφτείτε ένα σωστό σχέδιο συντήρησης, ώστε να μην χρειαστεί να ξαναπεράσετε όλη αυτή τη δοκιμασία.

Πως να επιλέξω

Η αλήθεια είναι ότι το να διατηρείς την μπαταρία σου σε φόρμα είναι πολύ απλό. Ακολουθώντας μόνο μερικές βασικές αρχές, μπορείτε να το εμπιστεύεστε για πολλά χρόνια, αν και καμία δεν είναι αιώνια. Από την άλλη πλευρά, πρέπει να ξέρετε πώς να επιλέξετε ποια μπαταρία είναι η καταλληλότερη για τη μοτοσυκλέτα σας . Για παράδειγμα, ένα απλό 125 στο οποίο η μπαταρία θα εκτελεί τις βασικές λειτουργίες της εκκίνησης και συντήρησης των φώτων κ.λπ., δεν είναι το ίδιο με ένα Honda GoldWing που, δεδομένου του υψηλού κυβισμού του κινητήρα, απαιτεί μπαταρία με μεγαλύτερη εκκίνηση ισχύος (CCA ) και αυτό ενσωματώνει επίσης μια μακρά λίστα εξοπλισμού που απαιτεί την εγκατάσταση μπαταρίας υψηλής χωρητικότητας (Ah).

Ωστόσο, ένα από τα βασικά προβλήματα που εμείς ως καταναλωτές στον τομέα των μπαταριών είναι ο τεράστιος διαχωρισμός των υπαρχόντων μοντέλων. Ο στόλος των μοτοσυκλετών είναι τόσο ποικιλόμορφος που χρειάζονται έως και 140 διαφορετικές αναφορές για μια μάρκα να καλύψει το 90% της αγοράς. Αν συγκρίνουμε με άλλους κλάδους κινητήρων, στα φορτηγά το 60% καλύπτεται με δύο αναφορές και στα αυτοκίνητα με έξι το ίδιο ποσοστό καλύπτεται. Ως εκ τούτου, πρέπει πρώτα να είμαστε πολύ σαφείς σχετικά με το τι χρειαζόμαστε για να βρούμε την πιο κατάλληλη μπαταρία για τη μοτοσικλέτα μας όταν πρέπει να την αντικαταστήσουμε.

 

Πώς λειτουργούν οι μπαταρίες μοτοσυκλετών

Μια μπαταρία μολύβδου-οξέος αποτελείται από έναν ορισμένο αριθμό στοιχείων ή στοιχείων, καθένα από τα οποία έχει τάση ελαφρώς μεγαλύτερη από 2 βολτ. Έτσι, μια μπαταρία 6 βολτ αποτελείται από τρία στοιχεία και μια μπαταρία 12 βολτ αποτελείται από έξι στοιχεία . Κάθε στοιχείο αποτελείται από ένα δοχείο στο οποίο βυθίζονται πλάκες ή ηλεκτρόδια, μονωμένα από πάνελ από μη αγώγιμο πορώδες υλικό. Αυτές οι πλάκες συνδέονται εναλλάξ μεταξύ τους στην κορυφή, σχηματίζοντας μια ομάδα θετικών ράβδων και μια ομάδα αρνητικών πλακών.

Στη συνέχεια, τα διάφορα στοιχεία συνδέονται σε σειρά, δηλαδή το αρνητικό κάθε στοιχείου με το θετικό του παρακείμενου στοιχείου, έτσι ώστε η συνολική τάση να είναι το άθροισμα των τάσεων κάθε στοιχείου, ενώ η ένταση του ρεύματος παραμένει αυτή ενός απομονωμένο στοιχείο. Αν τα διάφορα στοιχεία ήταν συνδεδεμένα παράλληλα, η τάση θα συνέχιζε να είναι αυτή ενός απομονωμένου στοιχείου, 2 βολτ, ενώ η ένταση του ρεύματος θα ήταν το άθροισμα των ρευμάτων καθενός από τα στοιχεία. Η παράλληλη τοποθέτηση επιτυγχάνεται συνδέοντας όλους τους θετικούς πόλους μεταξύ τους στη μία πλευρά και όλους τους αρνητικούς πόλους μεταξύ τους από την άλλη.

Τα κύτταρα ή τα στοιχεία γεμίζονται με θειικό οξύ αραιωμένο σε απεσταγμένο νερό μέχρι να καλυφθούν οι πλάκες μολύβδου. Το σύνολο ονομάζεται ηλεκτρολύτης. Τα κελιά διαχωρίζονται με μη αγώγιμα τοιχώματα και παραμένουν σφραγισμένα. Όλοι οι θετικοί πόλοι της μπαταρίας συνδέονται ηλεκτρικά με ένα μεγάλο μπουλόνι με το σύμβολο +, ενώ όλοι οι αρνητικοί πόλοι συνδέονται με έναν ανάλογο με το σύμβολο -. Κανονικά, ο αρνητικός ακροδέκτης συνδέεται με τη γείωση, δηλαδή με ένα μεταλλικό μέρος της μοτοσυκλέτας.

Προκατασκευασμένες ιδέες για τις μπαταρίες

Υπάρχει μια γενική ιδέα ότι οι μπαταρίες μοτοσυκλετών δίνουν περισσότερα προβλήματα από τις μπαταρίες των αυτοκινήτων. Η αιτία είναι πολύ απλή. Το πιο συνηθισμένο είναι ότι οι μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούνται πολύ εποχιακά, περισσότερο με καλό καιρό και λιγότερο όταν ο καιρός είναι πιο αντίξοος. Και είναι σε αυτά τα διαστήματα ανάπαυσης που η μπαταρία υποφέρει περισσότερο. Μια συμβατική μπαταρία χάνει περίπου το 0,15% με 0,2% της φόρτισής της κάθε μέρα που δεν ξεκινά η μοτοσυκλέτα. Πότε ήταν η τελευταία φορά που ξεκινήσατε τη μοτοσυκλέτα σας ; Λοιπόν, μετρήστε.

ΤΥΠΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ

Με συντήρηση

Είναι οι πιο κλασικές μπαταρίες μοτοσυκλετών και οι πιο συνηθισμένες εδώ και χρόνια. Είναι κατασκευασμένα από μόλυβδο-οξύ και έχουν κράμα αντιμονίου (Sb) στις πλάκες τους και διαχωριστές πολυαιθυλενίου. Απαιτούν διατήρηση της στάθμης του υγρού στα σωληνάρια τους. Για τα οποία πρέπει πάντα να χρησιμοποιείται απεσταγμένο νερό, όχι νερό βρύσης, καθώς περιέχει μέταλλα που μπορεί να είναι επιβλαβή για την μπαταρία.

Αυτές οι μπαταρίες έχουν πολύ μικρότερη τυπική ωφέλιμη ζωή από τις μπαταρίες που δεν χρειάζονται συντήρηση και απαιτούν τη λήψη προφυλάξεων κατά το χειρισμό τους για την αποφυγή πιθανής διαρροής οξέος. Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός παραλλαγών. Μάρκες όπως η Exide-Tudor έχουν έναν κατάλογο 78 μοντέλων που καλύπτουν περίπου το 60% του τρέχοντος πάρκου μοτοσυκλετών. Μπορούμε να βρούμε μοντέλα 12V και 6V, με μόνο την πρώτη επιλογή σε μοντέλα χωρίς συντήρηση.

Χωρίς συντήρηση

Οι μπαταρίες που δεν χρειάζονται συντήρηση δεν πρέπει να ανοίγονται, καθώς είναι εντελώς ερμητικές . Η χημική του διαδικασία δεν είναι ίδια με αυτή των μπαταριών με συντήρηση. Το νερό που είναι απαραίτητο για αυτή τη διαδικασία παράγεται με τα χημικά στοιχεία των πλακών. Γι’ αυτό τα ποτήρια δεν χρειάζονται νερό και η μπαταρία δεν πρέπει να ανοίγει. Η συντήρηση αυτών των μπαταριών περιορίζεται στον έλεγχο της κατάστασης των ακροδεκτών τους και στην αποφυγή της ταχείας φόρτισης.

Είναι μπαταρίες κατάλληλες για μοτοσικλέτες υψηλών επιδόσεων και μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε θέση (μοντέλα με συντήρηση μπορούν να τοποθετηθούν μόνο κατακόρυφα). Χωρίζονται σε δύο τύπους. Σε αυτά που πρέπει να σφραγιστούν πριν τεθούν σε λειτουργία (AGM dry) και σε αυτά που σφραγίζονται στο εργοστάσιο (AGM-gel).

Σύγκριση

Οι πρώτες είναι οι βασικές μπαταρίες που δεν χρειάζονται συντήρηση. Τα όξινα κύπελλα του πρέπει να γεμίσουν στην αρχή και μετά την τοποθέτηση του καπακιού γίνονται εντελώς αεροστεγή. Προσφέρουν μεγάλη διάρκεια ζωής και είναι κατάλληλα για περιοχές με χαμηλές θερμοκρασίες ή σε μοντέλα με ισχυρούς κραδασμούς. Κατασκευάζονται με διαχωριστές AGM (Absorbed Glass Mat) από μικροπορώδη ίνα, ώστε το οξύ να ακινητοποιείται στον διαχωριστή. Οι πλάκες του αποτελούνται από κράματα ασβεστίου.

Από την πλευρά τους , οι μπαταρίες που δεν χρειάζονται συντήρηση, σφραγισμένες στην πηγή, φορτίζονται με οξύ και πωλούνται έτοιμες για εγκατάσταση. Οι τυπικές χωρίς συντήρηση και οι συμβατικές είναι ξηρής φόρτισης, δηλαδή χωρίς οξύ. Είναι ιδανικά μοντέλα για μοτοσικλέτες υψηλών επιδόσεων και με πολυάριθμα βοηθητικά εξαρτήματα (συναγερμοί, θερμαινόμενες λαβές, πλοηγός κ.λπ.). Επιπλέον υποστηρίζουν βαθιές εκκενώσεις. Κατεβάζουν έως και οκτώ φορές πιο αργά από ένα συμβατικό. Όπως και τα βασικά που δεν χρειάζονται συντήρηση, μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε θέση. Είναι τα λιγότερο κοινά. Διατηρούν όλα τα χαρακτηριστικά χρήσης που αντικατοπτρίζονται στα στάνταρ, από τα οποία διακρίνονται. Πέρα ​​από την εργοστασιακή τους σφράγιση, με τη χρήση τεχνολογίας AGM-Gel με ακινητοποιημένο οξύ στις πλάκες.

en_GBEnglish

Main Menu