To marketplace του eshops.gr είναι σε διαδικασία δοκιμών ελέγχου και δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις.

Μπαταρίες Αυτοκινήτου

Μπαταρίες Αυτοκινήτου, χωρητικότητες, ποικιλία, χαρακτηριστικά, τιμές

Μπαταρίες Αυτοκινήτου, χωρητικότητες, ποικιλία, χαρακτηριστικά, τιμές

Οι μπαταρίες αυτοκινήτου είναι μια απαραίτητη συσκευή για το αυτοκίνητό μας, τόσο για την εκκίνηση όσο και για τη λειτουργία των ηλεκτρικών του στοιχείων. Και όπως μεγάλο μέρος του οχήματός μας, έχει ωφέλιμη διάρκεια ζωής. Επιπλέον, σε όλους μας έχει συμβεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε επειγόντως το αυτοκίνητό μας, αλλά δεν μπορούμε να το ξεκινήσουμε. Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους το αυτοκίνητο δεν ξεκινά . Ωστόσο, το πιο συνηθισμένο είναι ότι η μπαταρία αυτοκινήτου έχει αποφορτιστεί πλήρως. Ή στη χειρότερη περίπτωση, η μπαταρία έχει καταστραφεί και πρέπει να αντικατασταθεί με καινούργια. Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοιες περιπτώσεις; Δείτε τις λύσεις που σας δίνουμε σε αυτήν την ανάρτηση. 

 

Πώς μπορώ να ξέρω πότε πρέπει να αλλάξω τις μπαταρίες αυτοκινήτου;

Το ότι η μπαταρία του αυτοκινήτου σας έχει αποφορτιστεί, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η μπαταρία έχει υποστεί ζημιά . Το αυτοκίνητο μπορεί να μην μπορεί να ξεκινήσει επειδή έχετε αφήσει ανοιχτό το ραδιόφωνο ή τα φώτα όλη τη νύχτα και αυτό εξάντλησε την μπαταρία. Γι’ αυτό πρέπει να απορρίψετε τα πιο βασικά. Φορτίστε την μπαταρία του αυτοκινήτου σας με τσιμπιδάκια ή φορτιστή μπαταρίας.

Ωστόσο, εάν η μπαταρία αποφορτιστεί ξανά μετά από αυτό ή εάν έχει αποφορτιστεί χωρίς να αφήσετε τα φώτα ή το ραδιόφωνο αναμμένα ή απλά αποφορτίζεται συχνά, είναι πολύ σίγουρο ότι πρέπει να αλλάξετε μπαταρία του αυτοκινήτου σας. Εάν αυτή είναι η περίπτωση σας, αυτά που θα πούμε στη συνέχεια θα σας φανούν χρήσιμα.

 

Τύποι μπαταριών αυτοκινήτου

Πρέπει να έχετε κατά νου ότι υπάρχουν διαφορετικοί τύποι μπαταριών αυτοκινήτου στην αγορά και ότι δεν είναι όλες κατάλληλες για το αυτοκίνητό σας. 

Μπαταρίες αυτοκινήτου μολύβδου

Αυτοί οι τύποι μπαταριών είναι αυτοί που χρησιμοποιούν συνήθως τα αυτοκίνητα. Και αυτό που αλλάζει, βασικά, είναι το κράμα υλικό των κυψελών του.

Μπαταρία υγρών κυψελών μολύβδου/κράματος αντιμονίου (Pb/Sb).

Είναι ο πιο διαδεδομένος τύπος μπαταριών στην αγορά και μπορείς να τις βρεις από 40€ έως 200€. Αυτοί οι τύποι μπαταριών εκκίνησης έχουν πλέγματα μολύβδου και κράματος αντιμονίου. Η εκπομπή αερίων τους είναι σχετικά καλή και ως εκ τούτου χάνουν νερό μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Ως εκ τούτου, απαιτούν συντήρηση . Για αυτό, ενσωματώνουν βύσματα μέσω των οποίων πραγματοποιείται η συντήρηση γεμίζοντας την μπαταρία με απεσταγμένο νερό.

Μπαταρία υγρών κυττάρων με μόλυβδο/αντιμόνιο/κράμα ασβεστίου (Pb/Ca)

Είναι κατασκευασμένα από μόλυβδο/αντιμόνιο και κράμα μολύβδου/ασβεστίου που τους βοηθά να έχουν καλύτερη απόδοση εκκίνησης από το παλιό. Σε αυτή την περίπτωση, η συντήρηση είναι σχεδόν μηδενική ή εντελώς μηδενική. Ωστόσο, έχουν τα καπάκια κλεισίματος τους για συντήρηση. Το μειονέκτημά τους είναι ότι δεν έχουν τόση αντοχή στις φθορές όπως τα προηγούμενα και η ωφέλιμη ζωή τους είναι μικρότερη.

Mπαταρία μολύβδου/ασβεστίου

Τα κύτταρα του είναι κατασκευασμένα από κράμα ασβεστίου-ασβεστίου χωρίς αντιμόνιο. Αυτό έχει πολύ καλύτερη απόδοση εκκίνησης από τις μπαταρίες αντιμονίου, συν το ότι δεν είναι τόσο επιρρεπείς σε αέρια. Επίσης, δεν απαιτούν κανένα είδος συντήρησης, επομένως, δεν διαθέτουν βύσματα για επαναφόρτιση με απεσταγμένο νερό . Χάρη στα υλικά του, η απώλεια υγρών που προκαλείται από την αυτοεκφόρτιση μειώνεται έως και 80% . Αυτό που κάνει την αποφόρτιση της μπαταρίας πιο αργή, δηλαδή έχει μεγαλύτερη διάρκεια. Το μειονέκτημα αυτών των τύπων μπαταριών είναι ότι είναι επιρρεπείς σε ζημιές, εάν υπερφορτιστούν, επειδή δεν είναι τόσο ανθεκτικές στο ποδήλατο. Η τιμή αυτών των μπαταριών είναι περίπου 50€ και 80€.

Μπαταρία μολύβδου/ασβεστίου/ασημί

Ορισμένες μπαταρίες έρχονται επίσης σε κράμα με ασήμι. Αυτός ο τύπος μπαταρίας απαιτεί υψηλότερη τάση για τη φόρτισή τους . Η τάση πρέπει να είναι μεταξύ 14,4 V και 14,8 V, δηλαδή πολύ μεγαλύτερη από αυτή των κοινών μπαταριών μολύβδου. Επομένως, εάν δεν τους δοθεί το απαραίτητο φορτίο ρεύματος, η μπαταρία δεν θα φορτιστεί πλήρως.  Δεν είναι πολύ συνηθισμένο για τους κατασκευαστές να προσδιορίζουν το υλικό κράματος από το οποίο κατασκευάζονται οι μπαταρίες τους. Η μόνη προδιαγραφή που θα σου δώσουν στην αγορά για τις μπαταρίες μολύβδου είναι αν είναι υγρές κυψέλες ή ασβεστίου . Επιπλέον, οι περισσότερες από τις σημερινές μπαταρίες υγρής κυψέλης δεν απαιτούν ουσιαστικά καμία συντήρηση.

Μπαταρία EFB

Γνωστές και ως AFB και ECM, οι μπαταρίες EFB είναι μια βελτιωμένη έκδοση των υγρών μπαταριών. Στην πραγματικότητα, το ακρωνύμιο EFB (ενισχυμένη πλημμυρισμένη μπαταρία) σημαίνει “ενισχυμένη πλημμυρισμένη μπαταρία”.

Είναι λίγο καλύτερες από τις μπαταρίες μολύβδου, αλλά όχι τόσο καλές όσο το VRLA. Είναι σαν μια κανονική μπαταρία υγρής κυψέλης, με τη μόνη διαφορά ότι οι θετικές πλάκες καλύπτονται με πλαστική επένδυση για τη σταθεροποίηση του διοξειδίου του μολύβδου κατά τη διάρκεια της αναγωγής. Αυτό τους κάνει να έχουν ταχύτερη ικανότητα απορρόφησης φόρτισης από τις συμβατικές μπαταρίες υγρού υγρού. Επιπλέον, φτάνουν τη διπλάσια σταθερότητα του κύκλου.  

Επί του παρόντος, χρησιμοποιούνται συχνά ευρέως σε αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου μεγέθους με σύστημα Start-Stop. Συνιστάται τα αυτοκίνητα που ενσωματώνουν αυτήν την μπαταρία να αντικαθίστανται με EFB. Πολύ περισσότερο, εάν το όχημα διαθέτει σύστημα Start-Stop. Επειδή οι συμβατικές υγρές μπαταρίες χάνουν την ωφέλιμη ζωή τους γρηγορότερα λόγω του Star-Stop.  

Μπαταρίες αυτοκινήτου VRLA 

Ο όρος VRLA προέρχεται από το ακρωνύμιο στα αγγλικά “Valve Regulated Lead Acid” που σημαίνει “μπαταρία μολύβδου με ρυθμιζόμενη βαλβίδα”. Αυτός ο τύπος μπαταρίας περιλαμβάνει μια βαλβίδα ασφαλείας στο εσωτερικό που αποτρέπει την απώλεια υγρού όταν το αέριο είναι υπό πίεση. Αυτοί οι τύποι μπαταριών χωρίζονται σε δύο: 

Μπαταρίες αυτοκινήτου AGM

Το AGM προέρχεται από το «Absorption Glass Mat» και η σημασία του είναι «απορροφητική ίνα υάλου». Συχνά ονομάζονται επίσης ξηρές μπαταρίες επειδή δεν χρησιμοποιούν γέλη ή νερό , αλλά ίνες γυαλιού που είναι υπεύθυνες για το διαχωρισμό των ηλεκτρολυτών. Αυτές οι μπαταρίες είναι πιο ισχυρές από τις προηγούμενες γιατί μπορούν να απορροφήσουν και να απελευθερώσουν ρεύμα πολύ πιο γρήγορα. Επιπλέον, η σταθερότητα του κύκλου του είναι έως και τρεις φορές υψηλότερη από τις υγρές μπαταρίες.

Αυτοί οι τύποι μπαταριών χρησιμοποιούνται συνήθως σε οχήματα με ανάκτηση ενέργειας πέδησης ή σε πολυτελή οχήματα. Εάν το αυτοκίνητό σας διαθέτει μπαταρία AGM από το εργοστάσιο, είναι καλύτερο να την αλλάξετε ξανά σε AGM. Επειδή αυτά τα αυτοκίνητα απαιτούν πολλή ενέργεια από την μπαταρία, οπότε οι άλλες μπαταρίες θα ήταν ανεπαρκείς.

Μπαταρίες αυτοκινήτου Gel

Όπως οι AGMs, είναι μπαταρίες μολύβδου-οξέος. Αλλά σε αυτή την περίπτωση ο ηλεκτρολύτης πηκτωματοποιείται , δηλαδή προστίθεται σιλικόνη έτσι ώστε το οξύ να έχει μεγαλύτερη πυκνότητα. Αυτό τους βοηθά να έχουν πολύ καλή αντοχή σε εκφορτίσεις υψηλής έντασης, γεγονός που επιμηκύνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής αυτών των μπαταριών. Ο κύκλος φόρτισης και εκφόρτισης είναι επίσης μεγαλύτερος και μπορούν να επαναφορτιστούν ακόμη και όταν είναι πλήρως αποφορτισμένες. Το μόνο τους μειονέκτημα είναι ότι δεν συνιστώνται ιδιαίτερα για την εκκίνηση του κινητήρα.

 

Μπαταρίες αυτοκινήτου: Συμβουλές για την σωστή επιλογή 

Αφού αποφασίσετε για τον τύπο της μπαταρίας που βρίσκεται πιο κοντά σε αυτό που χρειάζεστε, πρέπει να λάβετε υπόψη τα ακόλουθα κριτήρια για να επιλέξετε τη σωστή μπαταρία για το αυτοκίνητό σας.

  • Τάση. Τα επιβατικά αυτοκίνητα έχουν συνήθως τάση 12 V , ενώ τα μεγάλα φορτηγά έχουν τάση 24 V . 
  • Ονομαστική χωρητικότητα. Αυτό υποδεικνύει την ποσότητα ηλεκτρικού ρεύματος που πρέπει να χρησιμοποιήσει η μπαταρία για να ξεκινήσει ο κινητήρας, όταν είναι κρύος, και κανονικά θα βρείτε 50 Ah, 55 Ah, 60 Ah, 65 Ah και 70 Ah. Το σύμβολο “Ah” αναφέρεται στον αριθμό των αμπέρ που μπορεί να δώσει η μπαταρία μέχρι να αποφορτιστεί πλήρως. Η χωρητικότητα της μπαταρίας εξαρτάται σχεδόν εξ ολοκλήρου από το πόσα ηλεκτρικά στοιχεία έχει το αυτοκίνητο. Τα περισσότερα αυτοκίνητα βενζίνης απαιτούν μόνο μπαταρία 50 έως 55 Ah .  
  • Ενταση ρεύματος. Συμβολίζεται με το σύμβολο Ah (660 Ah, 700 Ah, 800 Ah, κ.λπ.). Το Y αναφέρεται στην ένταση του ρεύματος που μπορεί να παράγει το όχημα σε μια δεδομένη στιγμή, συνήθως 30 δευτερόλεπτα στους -18 º C χωρίς να επιτρέπεται η τάση να είναι μικρότερη από 12 V στα επιβατικά αυτοκίνητα και 24 V στα φορτηγά.  
  • Ισχύς εκκίνησης. Όπως υποδηλώνει το όνομά του, είναι η ποσότητα ενέργειας που μπορεί να εκπέμψει η μπαταρία για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Δεν συνιστάται να έχετε ισχύ εκκίνησης μικρότερη από 300 A, ειδικά σε πολύ ψυχρές περιοχές όπου η θερμοκρασία μερικές φορές φτάνει κάτω από το μηδέν. 
  • Μέγεθος. Πρέπει να επαληθεύσουμε ότι οι μετρήσεις της νέας μπαταρίας ταιριάζουν καλά στο χώρο του κινητήρα . Διαφορετικά, δεν θα μπορούσε να μας εξυπηρετήσει και να ξοδεύουμε μάταια τα χρήματά μας.

 

en_GBEnglish

Main Menu