To marketplace του eshops.gr είναι σε διαδικασία δοκιμών ελέγχου και δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις.

Ενισχυτές Αυτοκινήτου

Ενισχυτές Αυτοκινήτου, ποικιλία, χαρακτηριστικά, μοντέλα, προσφορές

Ενισχυτές Αυτοκινήτου, ποικιλία, χαρακτηριστικά, μοντέλα, προσφορές

Η επιλογή στους ενισχυτές αυτοκινήτου θα εξαρτηθεί από τον τύπο του εξοπλισμού που πρόκειται να εγκαταστήσουμε. Επιπλέον από τις αξιώσεις που έχουμε μαζί του, από το είδος της μουσικής που ακούμε, τον τρόπο που την ακούμε, το φιλτράρισμα και, ακόμη, για τον χώρο και τον προϋπολογισμό με τον οποίο ας μετρήσουμε. Ας δούμε λοιπόν την επιλογή ενισχυτή αυτοκινήτου για διαφορετικούς σκοπούς.

 

Επιλογή Ενισχυτών αυτοκινήτου σύμφωνα με το rms

Ένας γενικός τρόπος για να επιλέξετε ένα ενισχυτή αυτοκινήτου είναι κοιτάζοντας την ισχύ  και αυτή των ηχείων που πρόκειται να συνδεθεί.

Για διάφορους λόγους, είναι προτιμότερο και συνιστάται ο ενισχυτής αυτοκινήτου να παρέχει περισσότερη ισχύ από αυτή που υποδεικνύεται από τα ηχεία. Περίπου το 20% είναι μια αρκετά αξιόπιστη τιμή για αυτό, αν και δεν είναι κανόνας. Ένας από τους λόγους είναι γιατί ο ενισχυτής δεν καταφέρνει να κουβαλήσει όλη τη δύναμη που υποδεικνύει. Αφού μεγάλο μέρος  μετατρέπεται σε θερμότητα και χάνεται. Ένας άλλος λόγος είναι επειδή ένα ηχείο χρειάζεται αποτελεσματικότητα για να αποδώσει καλά και ένα επιπλέον σημείο ισχύος όχι μόνο θα το κάνει να κινείται καλύτερα, αλλά θα το επιβραδύνει και θα συμβάλλει στη δική του ψύξη.

Είναι αποδεδειγμένο ότι ένα μεγάφωνο υποφέρει περισσότερο με παραμορφωμένο σήμα παρά με περίσσεια ισχύος από καθαρό σήμα. Επομένως, μια χαμηλότερη βαθμίδα ισχύος εκπέμπει μεγαλύτερη παραμόρφωση στο σήμα. Η επιλογή του ενισχυτή αυτοκινήτου θα εξαρτηθεί από τον τύπο του εξοπλισμού που πρόκειται να εγκαταστήσουμε. Από τις αξιώσεις που έχουμε μαζί του, από το είδος της μουσικής που ακούμε, το φιλτράρισμα και, ακόμη, για τον χώρο και τον προϋπολογισμό.

 

Επιλογή  σε ενισχυτές αυτοκινήτου για διαφορετικούς σκοπούς

Επιλογή σύμφωνα με το RMS

Ένας γενικός τρόπος για να επιλέξετε ένα ενισχυτή αυτοκινήτου είναι κοιτάζοντας την ισχύ του και αυτή των ηχείων που θα συνδεθεί.

Για διάφορους λόγους,  συνιστάται ο ενισχυτής αυτοκινήτου να παρέχει περισσότερη ισχύ από αυτή που υποδεικνύεται από τα ηχεία. Περίπου το 20% είναι μια αρκετά αξιόπιστη τιμή για αυτό, αν και δεν είναι κανόνας. Ένας από τους λόγους είναι γιατί  δεν καταφέρνει να κουβαλήσει όλη τη δύναμη που υποδεικνύει. Αφού μεγάλο μέρος της μετατρέπεται σε θερμότητα και χάνεται. Ένας άλλος λόγος είναι επειδή ένα ηχείο χρειάζεται αποτελεσματικότητα για να αποδώσει καλά. Ένα επιπλέον σημείο ισχύος όχι μόνο θα το κάνει να κινείται καλύτερα, αλλά θα το επιβραδύνει και πιο αποτελεσματικά. Έτσι θα συμβάλλει στη δική του ψύξη.

Είναι αποδεδειγμένο ότι ένα μεγάφωνο υποφέρει περισσότερο με παραμορφωμένο σήμα παρά με περίσσεια ισχύος από καθαρό σήμα. Επομένως, μια χαμηλότερη βαθμίδα ισχύος εκπέμπει μεγαλύτερη παραμόρφωση στο σήμα.

Για ενίσχυση σε παθητικό φιλτράρισμα

Όταν μιλάμε για ενίσχυση ή παθητικό φιλτράρισμα, αποτελείται από το στάδιο που ενισχύει ολόκληρο το εύρος που προέρχεται από την πηγή και αυτός που είναι υπεύθυνος για τη διανομή των συχνοτήτων που αντιστοιχούν σε κάθε κανάλι θα είναι το παθητικό φίλτρο. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να επιλέξουμε τον ενισχυτή αυτοκινήτου απευθείας από τον αριθμό των καναλιών που χρειαζόμαστε.

Για παράδειγμα, σε ένα βασικό κιτ ενός συστήματος ηχείων μπορούμε απλά να χρησιμοποιήσουμε ένα στάδιο δύο καναλιών. Αφού κάθε κανάλι θα στέλνει το πλήρες εύρος σε κάθε παθητικό φίλτρο και αυτό θα δίνει τις συχνότητες σε κάθε διαδρομή. Αυτός δεν είναι ο μόνος τρόπος για να το κάνετε, αλλά είναι ο πιο εύκολος. Σε περίπτωση που ήταν ομοαξονικά, το σήμα μπορεί να πάει απευθείας στα ηχεία. Τα περισσότερα από αυτά τα ηχεία έχουν ήδη ενσωματωμένο έναν μικρό πυκνωτή που κατανέμει την εμβέλεια. Ωστόσο, βεβαιωθείτε.

Για ενεργή ενίσχυση

Αν μιλάμε για ενεργή ενίσχυση ή φιλτράρισμα, θα αναφερθούμε στο γεγονός ότι η σκηνή αποδίδει ήδη το φιλτραρισμένο εύρος στα μεγάφωνα. Άρα θα επιτίθεται απευθείας σε κάθε κανάλι ξεχωριστά. Αυτό επιτυγχάνεται είτε με τη χρήση ενεργού φίλτρου μεταξύ της πηγής και του σταδίου, είτε με το φιλτράρισμα του σήματος με ένα στάδιο που έχει φιλτράρισμα.

Για παράδειγμα, θέλουμε να τροφοδοτήσουμε ενεργά ένα ξεχωριστό αμφίδρομο σύστημα. Δύο tweeter και δύο woofer, προφανώς χωρίς παθητικό φίλτρο με μια βαθμίδα τεσσάρων καναλιών που περιλαμβάνει ένα φίλτρο για τη διαίρεση της εμβέλειας. Σε αυτήν την περίπτωση, το σήμα θα έρθει επίσης απευθείας από την πηγή στον ενισχυτή. Aλλά δύο κανάλια θα πάνε στα tweeter και τα άλλα δύο κανάλια στα woofer. Κάθε κανάλι στην αντίστοιχη πλευρά του. Φανταζόμαστε ότι η αποκοπή γίνεται στα 3 kHz, τα δύο κανάλια του tweeter θα στείλουν το ανώτερο εύρος σε αυτήν την αποκοπή HP και τα άλλα δύο το χαμηλότερο εύρος LP. Με αυτόν τον τρόπο, κάθε κανάλι θα λειτουργεί στη σωστή του πλευρά και στην ιδανική του περιοχή, προσφέροντας μεγαλύτερη ευκρίνεια και λεπτομέρεια.

Στην περίπτωση ενός συστήματος τριών ή περισσότερων καναλιών, θα προστεθούν όσα στάδια χρειάζεται για να ενισχυθούν όλα τα κανάλια.

Για ημι-ενεργή ενίσχυση

Η ημι-ενεργός ενίσχυση, όπως υποδηλώνει η λέξη, κινεί ένα σύστημα μεγαφώνων με τους δύο τρόπους που έχουμε δει προηγουμένως. Το ένα μέρος ενεργητικό και το άλλο παθητικό.

Για παράδειγμα, έχουμε ένα ξεχωριστό κιτ  (δύο τtwweter, δύο μεσαία, δύο woofer και δύο crossover). Για να τα μετακινήσουμε, μπορούμε να έχουμε δύο στάδια (ένα με τέσσερα κανάλια με ενσωματωμένο crossover και ένα άλλο με δύο κανάλια). Μέσα από την κύρια σκηνή, μετακινούμε τα τουίτερ με δύο κανάλια και τα μεσαία με τα άλλα δύο. Με τα δύο κανάλια να φιλτράρονται από την ίδια τη σκηνή, επομένως, ενεργά. Με τη βαθμίδα δύο καναλιών μετακινούμε τα woofer και για να τα κόψουμε χρησιμοποιούμε το παθητικό φίλτρο. Έτσι, παίρνουμε μία από τις πολλές δυνατότητες που υπάρχουν για να μετακινήσουμε ένα μέρος των κομματιών σε ενεργό και ένα άλλο σε παθητικό. Με άλλα λόγια, σε ημιενεργό.

Για ενίσχυση σε γέφυρα

Η ενίσχυση στη γέφυρα συνίσταται στο συνδυασμό. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, της εξόδου των καναλιών ενός σταδίου προκειμένου να προστεθεί η ισχύς των καναλιών του. Αυτή η φόρμα χρησιμοποιείται στις περισσότερες περιπτώσεις για την οδήγηση ενός subwoofer. Το οποίο συνήθως απαιτεί περισσότερη ισχύ και μια μονοφωνική σκηνή θα ήταν αρκετά ακριβή.

Για παράδειγμα, έχουμε ένα subwoofer 100 W RMS, αλλά έχουμε μόνο ένα στάδιο δύο καναλιών που δίνει 60 W RMS ανά κανάλι και 120 W RMS σε μονοφωνικό. Όπως μπορούμε να δούμε, αν οδηγούσαμε το subwoofer με ένα μόνο κανάλι και του δίναμε 60W RMS, θα οδηγούσαμε άσχημα το subwoofer. Από την άλλη, αν γεφυρώσουμε τα κανάλια και του προσφέρουμε 120W RMS, το ηχείο θα κινηθεί σωστά και θα αποδώσει όπως θα έπρεπε. Επιπλέον θα μπορεί να εκμεταλλευτεί αυτό το στάδιο και να μην χρειαστεί να αγοράσει πιο ακριβό. Αξίζει να διαβάσετε τις οδηγίες στο στάδιο μας για να δείτε πώς γίνονται σωστά οι συνδέσεις σε αυτήν τη λειτουργία.

 

Συμπέρασμα για τους ενισχυτές αυτοκινήτου

Για να ξεκινήσουμε, θα πρέπει να δούμε πού τοποθετούμε τα στάδια μέσα στο αυτοκίνητο. Κανονικά και για προφανείς λόγους χώρου συνήθως βρίσκονται στο πορτμπαγκάζ. Οπότε ας υποθέσουμε ότι θα τα τοποθετήσουμε εκεί. Μόνο που μερικές φορές υπάρχουν και αυτοί που αποφασίζουν να τα εγκαταστήσουν σε άλλο σημείο της καμπίνας επιβατών.

Θα λάβουμε υπόψη μόνο τη σωστή στερέωση των σταδίων και ότι είναι σωστά ψυγμένα. Σε περίπτωση που βρίσκονταν σε μικρό και κλειστό χώρο, θα πρέπει να προστεθούν ανεμιστήρες. Τουλάχιστον ένας για την εισαγωγή και ένας για τον αέρα εξαγωγής για να δημιουργηθεί ρεύμα. Πρέπει επίσης να αξιολογήσουμε εάν θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε τον κορμό. Αν το χρησιμοποιήσουμε για να εισαγάγουμε τις αποσκευές, την αγορά κ.λπ., θα πρέπει να σχεδιάσουμε τα πάντα με τέτοιο τρόπο ώστε ακόμη και με την εγκατάσταση του ηχητικού εξοπλισμού να έχουμε χώρο για αυτές τις εργασίες. Ωστόσο, αν δεν πρόκειται να του δώσουμε την τυπική χρήση, μπορούμε να καταλάβουμε όλο τον χώρο που θέλουμε. Κάτι που θα μας γλιτώσει από πονοκεφάλους, αν και θα καταργήσουμε την κύρια λειτουργία φόρτισής του.

Για να φέρετε την καλωδίωση στο πορτμπαγκάζ ενός αυτοκινήτου, υπάρχουν μέρη τόσο λογικά όσο το πάτωμα ή η οροφή του οχήματος.

en_GBEnglish

Main Menu