To marketplace του eshops.gr είναι σε διαδικασία δοκιμών ελέγχου και δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις.

Δυναμό

Δυναμό, ανταλλακτικά κινητήρα, κατασκευαστές, τιμές, προσφορές

Δυναμό, ανταλλακτικά κινητήρα, κατασκευαστές, τιμές, προσφορές

Σε αυτόν τον οδηγό εξηγούμε πώς λειτουργεί ο εναλλάκτης αυτοκινήτου ή αλλιώς δυναμό και ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά αυτού του εξαρτήματος.

Μια απλή μπαταρία δεν αρκεί για να τροφοδοτήσει το αυτοκίνητο. Τα μηχανικά και τα ηλεκτρονικά ενός αυτοκινήτου είναι στην πραγματικότητα πολύ πιο περίπλοκα από ό,τι φαίνονται στην πραγματικότητα. Πράγματι, κάτω από το καπό και όχι μόνο, υπάρχουν πολλά εξαρτήματα εξίσου σημαντικά για τη σωστή εκκίνηση του αυτοκινήτου. Από τα πιο καθοριστικά, βρίσκουμε τον εναλλάκτη αυτοκινήτου. Απαραίτητο κομμάτι για τη σωστή λειτουργία της μπαταρίας και για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού συστήματος του αυτοκινήτου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σήμερα θα δούμε μαζί από τι αποτελείται το δυναμό αυτοκινήτου, πώς λειτουργεί, σε τι χρησιμοποιείται και την τιμή ενός εξαρτήματος αντικατάστασης.

Ο εναλλάκτης αυτοκινήτου είναι ένα εξάρτημα παρόμοιο με ένα δυναμό που βρίσκεται μέσα στο χώρο του κινητήρα. Χρησιμεύει για τη συνεχή τροφοδοσία τόσο της μπαταρίας όσο και του ηλεκτρικού συστήματος του αυτοκινήτου. Η ουσιαστική διαφορά μεταξύ εναλλάκτη και δυναμό έγκειται στο γεγονός ότι το πρώτο παράγει εναλλασσόμενο ρεύμα, το δεύτερο συνεχές ρεύμα. Ελλείψει εναλλάκτη, το αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει λόγω βλάβης αυτών των δύο εξαρτημάτων. Λόγω του γεγονότος ότι δεν θα υπήρχε κανένα τεμάχιο ικανό να μετατρέψει τη μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική ενέργεια, για να μεταφερθεί στη συνέχεια μέσα. από τα συστατικά που μόλις αναφέρθηκαν. Χάρη στον εναλλάκτη, επομένως, η μπαταρία και όλα τα άλλα ηλεκτρικά εξαρτήματα μπορούν να λάβουν τη σωστή ποσότητα ενέργειας για να ξεκινήσουν. Κατά συνέπεια, να επιτρέψουν στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει σωστά.

Πώς λειτουργεί το δυναμό αυτοκινήτου

Όπως φαίνεται παραπάνω, ο εναλλάκτης του αυτοκινήτου είναι παρόμοιος με ένα δυναμό. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να πάρει την ηλεκτρομηχανική ενέργεια που παράγεται από τους κινητήρες ή τους έλικες και στη συνέχεια να τη μετατρέψει σε ηλεκτρική ενέργεια για την μπαταρία. Η λειτουργία του βασίζεται στο νόμο του Faraday, γνωστό και ως νόμο της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής. Σύμφωνα με τον οποίο, χάρη στην παραγωγή ηλεκτροκινητικής δύναμης, είναι δυνατό να τροφοδοτηθεί μια ορισμένη ροή ηλεκτρικής ενέργειας στα εξαρτήματα που συνδέονται με τη μαγνητική πηγή. Στην περίπτωσή μας ο εναλλάκτης. Για να λειτουργεί σωστά, αυτό το κομμάτι είναι πάντα συνδεδεμένο με ένα λουρί. Τελικά, ο εναλλάκτης δημιουργεί ηλεκτρομαγνητικά πεδία μέσω των οποίων η ενέργεια πρώτα μετασχηματίζεται. Στη συνέχεια κατανέμεται στα διάφορα εξαρτήματα που ήδη αναφέρθηκαν.

Δομή ενός αυτόματου εναλλάκτη

Αναφέρθηκε ήδη για τον ιμάντα, που συνδέει τον εναλλάκτη με τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Αυτό το κομμάτι αποτελείται από άλλα στοιχεία, τα οποία είναι όλα απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του. Πρώτον, ο εναλλάκτης στεγάζει έναν στάτορα. Αυτό είναι ένα εξάρτημα με μια κοιλότητα μέσα του και έχει σχήμα κυλίνδρου. Η εσωτερική του σύνθεση είναι σπειροειδής. Επιτρέπει στην ηλεκτροκινητική ενέργεια να μετατραπεί σε ηλεκτρικό ρεύμα, ενέργεια που στη συνέχεια θα μεταφερθεί προς την μπαταρία, μέσω των ακροδεκτών.

Ο στάτορας, ωστόσο, δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει χωρίς την παρουσία του ρότορα. Ενός στοιχείου που βρίσκεται μέσα του και το οποίο έχει το καθήκον να περιστρέφεται μέσα στο πρώτο για να δημιουργήσει μαγνητικά πεδία. Όσον αφορά τον ρότορα, έχει πάντα σχήμα αστεριού και αντιπροσωπεύει έναν πραγματικό ηλεκτρομαγνήτη.

Πριν προχωρήσετε, είναι απαραίτητο να καθορίσετε πώς λειτουργούν αυτά τα τεμάχια σε συνδυασμό. Στην πράξη, μόλις ξεκινήσει, ο κινητήρας τροφοδοτεί τον ρότορα με ηλεκτρομηχανική ενέργεια, κάνοντάς τον να περιστρέφεται μέσα στον στάτορα. Στη συνέχεια, αυτή η περιστροφή, σύμφωνα με το νόμο του Faraday, παράγει μια ηλεκτροκινητική δύναμη η οποία με τη σειρά της καταλήγει να παράγει τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος.

Ελαττωματικό δυναμό

Ο εναλλάκτης είναι ένα θαύμα της μηχανικής. Έχει κατασκευαστεί με στόχο την απόδοση 100%. Αυτό σημαίνει ότι ολόκληρο το σύνολο της μηχανικής ενέργειας που προέρχεται από τον κινητήρα μετατρέπεται στη συνέχεια σε ηλεκτρική ενέργεια, με ίσες απώλειες σε ποσοστό 0%. Συνήθως δεν χρειάζεται αντικατάσταση, καθώς έχει σχεδιαστεί με στόχο να μην διαρκέσει για πάντα, αλλά να τροφοδοτεί το αυτοκίνητο καθ’ όλη τη διάρκεια της χρήσης του. Παρ ‘όλα αυτά, ακόμη και ο εναλλάκτης του αυτοκινήτου μπορεί να χαλάσει. Μια κατάσταση στην οποία ο εναλλάκτης δεν φορτίζει, και όταν συμβαίνει αυτό είναι πάντα πολύ δύσκολο να εντοπιστούν οι αιτίες. Στην πραγματικότητα δεν είναι εύκολο να καταλάβουμε αν το σφάλμα είναι η μπαταρία ή ο εναλλάκτης. Επίσης λόγω του ότι η προειδοποιητική λυχνία που ανάβει στο ταμπλό είναι ίδια με την μπαταρία.

Ωστόσο, είναι δυνατό, μέσω δοκιμών, να κατανοήσουμε ποιο από τα δύο εξαρτήματα έχει αποτύχει, να μελετήσουμε την απόδοση του εναλλάκτη, είναι απαραίτητο να αποσυνδέσουμε την κύρια μπαταρία και να συνδεθούμε με τα καλώδια. Μια δευτερεύουσα μπαταρία έκτακτης ανάγκης. Μετά την εκκίνηση του αυτοκινήτου, πρέπει να αποσυνδέσετε γρήγορα τους πόλους της μπαταρίας και να δείτε πώς αντιδρά το αυτοκίνητο. Εάν σβήσει, σημαίνει ότι ο εναλλάκτης του αυτοκινήτου έχει αποτύχει. Υπάρχει επίσης ένας άλλος τρόπος για να ελέγξετε την κατάσταση αυτού του κομματιού. Ένας ελαττωματικός εναλλάκτης συνήθως παράγει επίσης αρκετά ενοχλητικούς θορύβους, μεταλλικής φύσης. Και αν η αστοχία εξαρτάται από τη ζώνη, τότε συχνά αναδύεται μια μυρωδιά καμένου καουτσούκ που είναι πολύ δύσκολο να μην μυρίσει. Τέλος, καλό είναι να ελέγχετε και τους προβολείς του αυτοκινήτου, εάν το φως είναι διακοπτόμενο ή πιο αμυδρό από το κανονικό, είναι πολύ πιθανό αυτό να οφείλεται στον κατεστραμμένο εναλλάκτη.

Τιμές αυτόματου εναλλάκτη

Σε περίπτωση που χαλάσει, θα πρέπει απαραίτητα να πάτε το αυτοκίνητο στον μηχανικό για να το αντικαταστήσει, αυτή δεν είναι μια επέμβαση που μπορεί να λυθεί με το DIY, εκτός αν είστε ειδικός με μεγάλη εμπειρία σε κινητήρες και με το αυτοκίνητο. Ας δούμε πόσο κοστίζει ένας νέος εναλλάκτης. Το εύρος τιμών αυτού του εξαρτήματος μπορεί να κυμαίνεται από 50 ευρώ έως 400 ευρώ. Όλα εξαρτώνται από τον τύπο του αυτοκινήτου και τον τύπο του εναλλάκτη που τοποθετεί. Χωρίς να υπολογίζεις ότι ένας μηχανικός, έστω και φτηνός, θα σου ζητάει πάντα τουλάχιστον 100 ευρώ για την παρέμβαση. Για να προστεθεί φυσικά στο κόστος που θα αντιμετωπίσεις για την αγορά του νέου εναλλάκτη. Ωστόσο, δεν είναι σίγουρο ότι το πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί με πολύ χαμηλότερο κόστος, εάν η βλάβη δεν αφορά τον εναλλάκτη αλλά την τροχαλία ή τον ίδιο τον ιμάντα,

Οι καλύτερες μάρκες για νέο εναλλάκτη αυτοκινήτου είναι οι Bosch, Delco Remy, Denso, Magneti Marelli, Starline και Valeo.

Η ζωή ενός δυναμού

Μία από τις πιο συχνές ερωτήσεις, σχετικά με τον εναλλάκτη αυτοκινήτου, σχετίζεται με τη διάρκεια ζωής αυτού του εξαρτήματος. Στην πραγματικότητα, όπως ήδη αναφέρθηκε παραπάνω, εκτός αν υπάρχει βλάβη, δεν χρειάζεται καμία επέμβαση. Συνήθως ένας εναλλάκτης μπορεί να αντέξει περισσότερα από 15.000 χιλιόμετρα χωρίς προβλήματα. Το πρόβλημα δεν είναι τόσο η αντικατάσταση ολόκληρου του τεμαχίου, αλλά μάλλον ο βαθμός φθοράς του ιμάντα. Ενός εξαρτήματος που υπόκειται πολύ περισσότερο σε βλάβες και ζημιές. Το οποίο πιθανότατα θα χρειαστεί να αντικατασταθεί περισσότερες από μία φορές, αλλά σε πολύ πιο μέτρια κόστος. Σε κάθε περίπτωση, όταν υπάρχει πρόβλημα με το δυναμό ή τον ιμάντα, ο πιο έξυπνος τρόπος για να προχωρήσετε είναι ο παρακάτω. Υποβάλλοντας το αυτοκίνητο σε πλήρη επισκευή, για να αρθούν οι αμφιβολίες. Αποδεικνύεται ότι είναι επίσης δυνατό να το κάνετε αυτό στο σπίτι, χρησιμοποιώντας ένα πολύμετρο,

Σε αυτόν τον οδηγό είδαμε από τι αποτελείται και πώς λειτουργεί ο εναλλάκτης αυτοκινήτου. Ένα πολύ ανθεκτικό κομμάτι, το οποίο μπορεί ακόμα να χαλάσει σε ορισμένες περιπτώσεις. Ας δούμε γιατί επικοινωνήστε με έναν επαγγελματία μηχανικό. Για έναν πολύ απλό λόγο, αν και δεν είναι αδύνατη η αντικατάσταση, από την άλλη είναι πολύ δύσκολο να καταλάβουμε πού μπορεί να εξαρτάται το πρόβλημα. Για παράδειγμα, μπορεί να πρόκειται για λανθασμένες επαφές ή, όπως ήδη αναφέρθηκε, αστοχία του ιμάντα ή της τροχαλίας. Τότε είναι εξίσου σημαντικό να βοηθήσετε τον μηχανικό να καταλάβει ποιο μοντέλο εναλλάκτη να αγοράσει, για να αποφύγει την αγορά ανταλλακτικού που δεν είναι συμβατό με το αυτοκίνητο και άρα περιττό έξοδο. Καλύτερα να ξοδέψεις 100 ευρώ περισσότερα για την εργασία παρά να πάρεις το ρίσκο.

en_GBEnglish

Main Menu