To marketplace του eshops.gr είναι σε διαδικασία δοκιμών ελέγχου και δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις.

Βαλβολίνες

Βαλβολίνες, κατασκευαστές, ποικιλία, χαρακτηριστικά,  τιμές, προσφορές

Βαλβολίνες, κατασκευαστές, ποικιλία, χαρακτηριστικά, τιμές, προσφορές

Όπως το λάδι κινητήρα, το γράσο μετάδοσης διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη της πρόωρης φθοράς των εξαρτημάτων τριβής και στην ψύξη τους. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία από βαλβολίνες. Θα μάθουμε πώς διαφέρουν μεταξύ τους, πώς να επιλέξετε τις σωστές βαλβολίνες για χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ποια είναι η διαδικασία για την αντικατάστασή τους και επίσης πώς να αντικαταστήσετε το λάδι κιβωτίου ταχυτήτων.

Σημαντικές ιδιότητες που έχουν οι βαλβολίνες

Η σύνθεση στις βαλβολίνες περιλαμβάνει σχεδόν τα ίδια χημικά στοιχεία όπως στα ανάλογα για τη λίπανση της μονάδας ισχύος. Διαφέρουν μόνο στις αναλογίες στις οποίες αναμειγνύονται η βάση και τα πρόσθετα.

Πρόσθετες ουσίες στο λιπαντικό είναι απαραίτητες για τους ακόλουθους λόγους:

  • δημιουργήστε μια μεμβράνη λαδιού μακράς διαρκείας που αποφεύγει την άμεση επαφή των μεταλλικών στοιχείων (στο κουτί, η πίεση ενός εξαρτήματος στο άλλο είναι πολύ υψηλή, επομένως το φιλμ που δημιουργείται από το λάδι κινητήρα δεν είναι αρκετό).
  • το λιπαντικό πρέπει να διατηρεί το ιξώδες εντός κανονικών ορίων, τόσο σε αρνητικές όσο και σε υψηλές θερμοκρασίες.
  • Τα μεταλλικά μέρη πρέπει να προστατεύονται από την οξείδωση.

Τα οχήματα εκτός δρόμου (SUV) είναι εξοπλισμένα με ειδικό κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό μπορεί να αντέξει υψηλά φορτία όταν το μηχάνημα διέρχεται από δύσκολα τμήματα του δρόμου. Για παράδειγμα, απότομες ανηφόρες και καταβάσεις, έλη, κ.λπ.. Τέτοια κουτιά απαιτούν ένα ειδικό λάδι που μπορεί να δημιουργήσει μια ιδιαίτερα ισχυρή μεμβράνη που μπορεί να αντέξει τέτοια φορτία.

 

Βαλβολίνες και τύποι

Κάθε κατασκευαστής δημιουργεί τον δικό του συνδυασμό προσθέτων. Αν και η βάση παραμένει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη. Υπάρχουν τρεις ποικιλίες αυτών των βάσεων. Κάθε ένα από αυτά έχει σχεδιαστεί για ξεχωριστό τύπο συσκευής και έχει μεμονωμένα χαρακτηριστικά.

ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΒΑΣΗ

Το κύριο πλεονέκτημα τέτοιων βάσεων είναι η υψηλή ρευστότητά τους. Αυτή η ιδιότητα επιτρέπει τη χρήση γράσου σε κιβώτια ταχυτήτων αυτοκινήτων που λειτουργούν σε χαμηλές θερμοκρασίες χειμώνα. Επιπλέον, ένα τέτοιο λιπαντικό έχει συχνά αυξημένη διάρκεια ζωής (σε σύγκριση με ορυκτό και ημι-συνθετικό).

Ταυτόχρονα, για αυτοκίνητα με μεγάλη απόσταση σε μίλια, αυτός ο δείκτης είναι το πιο σημαντικό μειονέκτημα. Όταν το λιπαντικό στο κιβώτιο ταχυτήτων θερμαίνεται, η ρευστότητά του αυξάνεται τόσο πολύ που μπορεί να διαρρεύσει μέσα από τσιμούχες και παρεμβύσματα.

ΗΜΙΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΒΑΣΗ

Τα ημισυνθετικά έλαια είναι μια διασταύρωση ορυκτών και συνθετικών αναλόγων. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων έναντι του “μεταλλικού νερού” είναι η καλύτερη απόδοση κατά τη λειτουργία του αυτοκινήτου σε ζεστό και κρύο καιρό. Σε σύγκριση με τα συνθετικά, είναι φθηνότερο.

ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΟΡΥΚΤΑ

Τα λιπαντικά με βάση τα ορυκτά χρησιμοποιούνται συχνά σε παλαιότερα οχήματα με μεγάλη απόσταση σε μίλια. Λόγω της χαμηλής ρευστότητάς τους, αυτά τα λάδια δεν στάζουν πάνω στις τσιμούχες. Επίσης, τέτοιο λάδι μετάδοσης χρησιμοποιείται σε μηχανικά κιβώτια. Για να αυξήσουν την απόδοση σε υψηλά φορτία και να βελτιώσουν την απόδοση του λιπαντικού, οι κατασκευαστές προσθέτουν στη σύνθεσή του ειδικά πρόσθετα που περιέχουν θείο, χλώριο, φώσφορο και άλλα στοιχεία (η ποσότητα τους καθορίζεται από τον κατασκευαστή με δοκιμή πρωτότυπου).

 

Διαφορά βαλβολίνων ανά κιβώτιο ταχυτήτων

Εκτός από τα βασικά λιπαντικά κιβωτίων ταχυτήτων, χωρίζονται σε λιπαντικά για μηχανικά και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Λόγω των διαφορών στους μηχανισμούς μετάδοσης της ροπής, καθένας από αυτούς τους μηχανισμούς απαιτεί το δικό του λιπαντικό, το οποίο θα έχει χαρακτηριστικά που αντέχουν τα αντίστοιχα φορτία.

Για χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων

Τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων γεμίζουν τα λάδια με την ένδειξη MTF. Αντιμετωπίζουν τέλεια το έργο της μείωσης των μηχανικών φορτίων στις αρθρώσεις των γραναζιών, λιπάνοντάς τους. Αυτά τα υγρά περιέχουν αντιδιαβρωτικά πρόσθετα, έτσι ώστε τα εξαρτήματα να μην σκουριάζουν κατά τη διάρκεια της διακοπής λειτουργίας του οχήματος.

Αυτή η κατηγορία λιπαντικών πρέπει να έχει αντικολλητικές ιδιότητες. Και σε αυτή την περίπτωση, υπάρχει κάποια αντίφαση. Για να αφαιρέσετε το φορτίο μεταξύ του πινιόν και των γραναζιών του πινιόν, απαιτείται μια λεία, ολισθηρή μεμβράνη. Ωστόσο, για να μειωθεί ο σχηματισμός σκορ στις επιφάνειές τους, απαιτείται το αντίθετο: μια πιο άκαμπτη σύζευξη. Από αυτή την άποψη, η σύνθεση του λιπαντικού κιβωτίου ταχυτήτων για χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων περιλαμβάνει πρόσθετες ουσίες που καθιστούν δυνατή την επίτευξη ενός “χρυσού μέσου” μεταξύ των ιδιοτήτων μειωμένου φορτίου και ακραίας πίεσης.

Για αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, τα φορτία κατανέμονται κάπως διαφορετικά σε σύγκριση με τους προηγούμενους τύπους κιβωτίων ταχυτήτων, επομένως η λίπανση για αυτά πρέπει να είναι διαφορετική. Σε αυτήν την περίπτωση, το δοχείο θα φέρει την ανάλογη σήμανση: ATF (το πιο κοινό για τα περισσότερα “μηχανήματα”).

Μάλιστα, αυτά τα υγρά έχουν χαρακτηριστικά παρόμοια με τα προηγούμενα: αντικολλητικό, αντιδιαβρωτικό, ψυκτικό. Αλλά για τη λίπανση των “αυτόματων μηχανών”, οι απαιτήσεις για τα χαρακτηριστικά ιξώδους-θερμοκρασίας είναι πιο αυστηρές.

Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων υπάρχουν διαφορετικών τύπων και για καθένα από αυτά οι κατασκευαστές ρυθμίζουν αυστηρά τη χρήση ενός συγκεκριμένου λαδιού. Διακρίνονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

  • Κιβώτιο ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής. Το λιπαντικό σε τέτοιες μεταδόσεις παίζει επίσης το ρόλο ενός υδραυλικού υγρού, επομένως οι απαιτήσεις για αυτό είναι πιο αυστηρές, ειδικά όσον αφορά τη ρευστότητά του.
  • Υπάρχει επίσης ξεχωριστό λάδι για αυτούς τους τύπους μετάδοσης. Τα κουτιά αυτών των προϊόντων θα φέρουν το σήμα CVT.
  • Κουτί ρομπότ. Λειτουργεί βάσει της αρχής ενός μηχανικού αναλόγου, μόνο σε αυτόν τον συμπλέκτη και ο μοχλός ταχυτήτων ελέγχει την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου.

 

Συμπέρασμα 

Όταν επιλέγετε βαλβολίνες, δεν πρέπει να καθοδηγείτε από το κόστος παραγωγής. Όχι πάντα το πιο ακριβό υγρό μετάδοσης θα είναι το καλύτερο για ένα συγκεκριμένο μηχάνημα. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να ακολουθείτε τις συστάσεις του κατασκευαστή, καθώς και εκείνων των επαγγελματιών που κατανοούν τις περιπλοκές του μηχανισμού. Μόνο σε αυτή την περίπτωση, το κιβώτιο ταχυτήτων θα διαρκέσει ακόμη περισσότερο από την περίοδο που δηλώνει ο κατασκευαστής.

en_GBEnglish

Main Menu