To marketplace του eshops.gr είναι σε διαδικασία δοκιμών ελέγχου και δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις.

Βαλβίδες, Αξεσουάρ

Βαλβίδες, Αξεσουάρ, ποικιλία, είδη, τιμές, προσφορές

Βαλβίδες, Αξεσουάρ, ποικιλία, είδη, τιμές, προσφορές

Μερικές φορές δεν λαμβάνουμε υπόψη τις μικρές λεπτομέρειες. Οι βαλβίδες ελαστικών μπορεί να φαίνεται σαν το τυπικό πράγμα που δεν σας πέφτει μέχρι να χρειαστεί να αλλάξετε ολόκληρο τον τροχό. Καθώς και να μην δίνετε σημασία στο πώς να κρατάτε το τιμόνι. Ωστόσο, αυτές είναι οι μικρές λεπτομέρειες που μπορούν να αλλάξουν τη ζωή σας.

Πολλοί μπορεί να θεωρούν ότι η συντήρηση του αυτοκινήτου απλώς περνά την ετήσια αξιολόγηση στο συνεργείο χωρίς σοβαρές βλάβες. Αλλά τίποτα δεν απέχει περισσότερο από την πραγματικότητα. Υπάρχουν πολλά μικρά πράγματα που εξαρτώνται από εμάς και που επηρεάζουν την ακεραιότητα του οχήματος και των επιβατών του . Είναι γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αδιαφορούν για οτιδήποτε σχετίζεται με τον τροχό, παρά το γεγονός ότι είναι το μοναδικό στοιχείο επαφής μεταξύ του μηχανήματος και του εδάφους.

 

Τι είναι οι βαλβίδες ελαστικών;

Κοινώς γνωστή ως βαλβίδα ελαστικών, ο ακριβής όρος είναι βαλβίδα Schrader ή αμερικανική βαλβίδα. Αφού το αρχικό σχέδιο κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1893 από την ομώνυμη εταιρεία. Από τότε, έχει χρησιμοποιηθεί σχεδόν σε κάθε τροχό τυλιγμένο σε ελαστικό. Αποτελείται από τρία μέρη: σώμα από καουτσούκ ή μεταλλικό, μεταλλικό σωλήνα με εσωτερικό νήμα και παξιμάδι που εμποδίζει την είσοδο βρωμιάς.

Δεδομένης της στενής σχέσης μεταξύ ασφάλειας και ελαστικών, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι βαλβίδες υπόκεινται σε μεγάλη καταπόνηση. Μια βαλβίδα είναι υπεύθυνη για τη διατήρηση της πίεσης του αέρα μέσα σε αυτήν. Εάν ένα από αυτά είναι ελαττωματικό ή σπασμένο, ο αέρας θα διαφύγει αργά από το στέλεχος προκαλώντας απώλεια πίεσης . Ένα μη ισορροπημένο σύνολο ελαστικών, όσον αφορά την πίεση, είναι εξαιρετικά επικίνδυνο όταν οδηγείτε με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.

Το  στέλεχος  είναι το τμήμα της βαλβίδας που βρίσκεται στον τροχό από το οποίο φουσκώνεται το ελαστικό. Περιέχουν έναν πυρήνα βαλβίδας με ελατήριο που σφραγίζει χρησιμοποιώντας πίεση αέρα μέσα στο καουτσούκ. Εάν η δομή καταστραφεί, μπορεί στιγμιαία να λυγίσει έως και 30 μοίρες. Η παραμόρφωσή της μπορεί να προκαλέσει απώλεια στεγανοποίησης στο ελαστικό. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, μια βαλβίδα σε κακή κατάσταση μπορεί να μειώσει την πίεσή της κατά 0,2 έως 0,7 bar την εβδομάδα.

Η χαμηλή πίεση

Το πολύ χαμηλό επίπεδο πίεσης στο ελαστικό μπορεί να οδηγήσει σε δυσάρεστα προβλήματα. Για παράδειγμα, η απόσταση πέδησης αυξάνεται σημαντικά, έως και 20% σε βρεγμένη επιφάνεια. Γεγονός που ενέχει τον κίνδυνο απώλειας του ελέγχου του οχήματος ή πρόκλησης βλάβης στην ακεραιότητα της δομής του τροχού. Σε οικονομικό επίπεδο, αυξάνεται επίσης η φθορά των ελαστικών , των συστημάτων ανάρτησης και πέδησης .

Εάν ένα ελαστικό διαρρέει αργά αέρα και δεν μπορείτε να καταλάβετε γιατί, ίσως είναι καιρός να διορθώσετε τη βαλβίδα του ελαστικού.  Η αντικατάσταση ή η επισκευή μιας βαλβίδας ελαστικού είναι φθηνή, γρήγορη και εύκολη . Η εκτέλεση της εργασίας σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο μπορεί να κοστίσει από 15 έως 30 ευρώ ανά μονάδα. Μπορείτε να την κάνετε μόνοι σας σε λίγα λεπτά και με λιγότερο από πέντε ευρώ.

 

Πότε είναι ώρα να αντικαταστήσετε μια βαλβίδα ελαστικού;

Όπως όλα, οι βαλβίδες φθείρονται με τη χρήση και τον χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι είναι σημαντικό να τις αλλάζουμε από καιρό σε καιρό. Είτε κάθε φορά που αλλάζουμε τα ελαστικά είτε πρέπει να επισκευάζουμε μία από τις ζάντες του αυτοκινήτου. Ο τύπος στις βαλβίδες κάθε οχήματος (περιλαμβάνει επίσης φορτηγά, λεωφορεία, μοτοσυκλέτες και ποδήλατα) ποικίλλει ανάλογα με τρεις βασικούς παράγοντες. Την απαιτούμενη πίεση, τις συνθήκες οδήγησης και τα χαρακτηριστικά του ελαστικού.

Εάν δεν γνωρίζετε πότε είναι σκόπιμο να αλλάξετε βαλβίδα ελαστικού, είναι επειδή δεν υπάρχει ακριβής ημερομηνία λήξης. Σε γενικές γραμμές, η καλύτερη εποχή για να αντικαταστήσετε τις βαλβίδες των ελαστικών είναι όταν είναι ακίνητη (από καλοκαίρι σε χειμώνα και αντίστροφα). Αυτά που είναι κατασκευασμένα από μέταλλο μπορούν να διαρκέσουν μια-δυο σεζόν, ενώ αυτά από πλαστικό καλό είναι να τα κάνετε κάθε έξι μήνες.

Μπορώ να επισκευάσω μια βαλβίδα αντί να την αλλάξω; Grosso modo , ναι, μπορείς. Αλλά η επισκευή μιας βαλβίδας είναι εν μέρει δυνατή, καθώς ο εσωτερικός πυρήνας μπορεί να αντικατασταθεί εάν αυτό είναι η αιτία της απώλειας πίεσης στο ελαστικό. Ωστόσο, λόγω του χαμηλού κόστους της και του γεγονότος ότι οι αλλαγές των ελαστικών λαμβάνονται ήδη υπόψη στην τιμή, συνιστάται σε περίπτωση αμφιβολίας η εν λόγω βαλβίδα να αντικατασταθεί πλήρως.

 

Πώς μπορώ να αντικαταστήσω μια βαλβίδα ελαστικού;

Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο πιο γρήγορος τρόπος για να αντικαταστήσετε ένα στέλεχος βαλβίδας είναι να το μεταφέρετε σε κατάστημα ελαστικών ή γκαράζ. Σε αυτή την περίπτωση, η διαδικασία είναι απλή: κατεβάστε το αυτοκίνητο (είναι το πιο προτεινόμενο) και αντικαταστήστε το στέλεχος με τη βοήθεια ενός συγκεκριμένου εργαλείου. Ωστόσο, σε περιπτώσεις που αυτό δεν αποτελεί επιλογή, μπορούμε να το κάνουμε και μόνοι μας . Δεν είναι το πιο άνετο, αλλά πάντα μαθαίνεις περισσότερα και εξοικονομείς χρήματα.

Ας δούμε βήμα προς βήμα τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να αντικαταστήσουμε μια βαλβίδα ελαστικού με τα χέρια μας. Πρώτα απ ‘όλα, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τον γρύλο για να σηκώσετε το αυτοκίνητο έως ότου ο επηρεασμένος τροχός αιωρηθεί στον αέρα. Χαλαρώστε τους γρύλους – μην ξεχάσετε να ρυθμίσετε το χειρόφρενο – και βγάλτε τον τροχό. Όπως υπαγορεύει η κοινή λογική, πρέπει να το ακουμπάς στο έδαφος με το εξωτερικό του ελαστικού στραμμένο προς τα πάνω.

Πριν ξεκινήσετε

Πριν ξεκινήσετε την πραγματική αντικατάσταση, είναι σημαντικό να κοιτάξετε την τρύπα στο χείλος για τυχόν εγκοπές ή διάβρωση. Οποιοδήποτε από αυτά τα προβλήματα θα μπορούσε να καταστρέψει τη νέα βαλβίδα και να αποτρέψει μια στεγανοποίηση χωρίς διαρροές. Ξεβιδώστε το καπάκι της βαλβίδας και ελέγξτε για τυχόν διαρροές: Χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά σας, μπορείτε να εφαρμόσετε λίγο σαπουνόνερο στο άκρο της βαλβίδας. Εάν σχηματιστούν φυσαλίδες, υπάρχει διαρροή.

Ξεφούσκωμα ελαστικών

Μόλις καταστεί σαφές ότι η βαλβίδα είναι το πρόβλημα, το ελαστικό πρέπει να ξεφουσκώσει . Αφού εξαντληθεί ο αέρας (πιέζοντας τον κεντρικό κύλινδρο της βαλβίδας με ένα κατσαβίδι ή κάτι παρόμοιο), χρειάζεται ένα εργαλείο για να εξαγάγετε τον πυρήνα του στελέχους της βαλβίδας και να τον ξεβιδώσετε. Υπάρχει αρκετή πίεση στο ελαστικό, οπότε να είστε προετοιμασμένοι να το πιέσετε.

Το ελαστικό πρέπει να ξεφουσκώσει τελείως πριν αφαιρέσετε το παλιό στέλεχος. Οποιαδήποτε πίεση στο εσωτερικό του ελαστικού θα προκαλέσει την εκτίναξη του πυρήνα, η οποία θα μπορούσε να προκαλέσει σωματική βλάβη. Καλό είναι να φοράτε γυαλιά ασφαλείας, για κάθε ενδεχόμενο, καθώς και γάντια για να μην λερωθούν πολύ τα χέρια σας και να μην παγώσουν όσο ρουφάτε όλο τον αέρα μέσα.

Χρησιμοποιώντας το κωνικό άκρο του εργαλείου πυρήνα βαλβίδας, καθαρίστε το στέλεχος της βαλβίδας. Φροντίζοντας να διατηρείτε το άνοιγμα καθαρό από υπολείμματα, αποτρέπει πιθανή απόφραξη στο εσωτερικό του ελαστικού. Η διάμετρος του στελέχους αυξάνεται όσο πλησιάζει στη βάση του και υπάρχουν δύο δακτύλιοι πάνω του στο ευρύτερο μέρος του. Το πρώτο πρέπει να φαίνεται μέσα από την τρύπα στον τροχό, ενώ ο κάτω δακτύλιος πρέπει να ακουμπάει σταθερά στο εσωτερικό του τροχού.

Μόλις το στέλεχος της βαλβίδας έχει τοποθετηθεί σωστά στον τροχό, πιέστε προς τα κάτω στο κάτω μέρος ενώ περιστρέφετε το εργαλείο αριστερόστροφα για να το ξεβιδώσετε. Μόλις γίνει αυτό, πιέστε προς τα κάτω το στέλεχος της βαλβίδας και κουνήστε το με τα δάχτυλά σας. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας είτε πένσα είτε ένα λεπτό άγκιστρο, πιέστε την ίδια τη βαλβίδα και τραβήξτε την προς τα έξω . Πιθανότατα θα χρειαστεί να ασκήσετε αρκετή δύναμη για να το κάνετε αυτό.

Αντικατάσταση

Τοποθετήστε τον νέο πυρήνα με το εργαλείο στελέχους βαλβίδας. Το ίδιο άκρο του εργαλείου που χρησιμοποιήθηκε για την αφαίρεση του παλιού πυρήνα θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την εγκατάσταση του νέου. Σφίξτε με το χέρι τη νέα βαλβίδα, αλλά φροντίστε να μην την σφίξετε υπερβολικά. Διαφορετικά μπορεί να χαλάσετε ολόκληρη την επισκευή, αναγκάζοντας τη νέα βαλβίδα να διαρρεύσει. Μόλις εγκατασταθεί, φουσκώστε ξανά το ελαστικό και επανατοποθετήστε το καπάκι της βαλβίδας.

Μέσα από αυτά τα απλά βήματα και λίγα λεπτά, μπορείτε να αντικαταστήσετε με επιτυχία μια βαλβίδα ελαστικού. Αλλά ακόμα κι αν δεν είστε τεχνίτης ή δεν έχετε όρεξη να το κάνετε μόνοι σας, ένα συνεργείο μπορεί να σας απαλλάξει από τη δουλειά με πολύ μεγάλο κόστος. Εάν το αυτοκίνητό σας είναι εξοπλισμένο με σύστημα παρακολούθησης πίεσης ( TPMS ), θα σας προειδοποιήσει για απώλεια πίεσης σε πραγματικό χρόνο μέσω μιας ενδεικτικής λυχνίας στον πίνακα οργάνων. Αυτό το σύστημα είναι υποχρεωτικό στην Ευρώπη για όλα τα νέα αυτοκίνητα από την 1η Νοεμβρίου 2012.

en_GBEnglish

Main Menu