To marketplace του eshops.gr είναι σε διαδικασία δοκιμών ελέγχου και δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις.

Αμορτισέρ, Ελατήρια Αυτοκινήτου

Αμορτισέρ, Ελατήρια Αυτοκινήτου, ποικιλία, ενισχυμένα, τιμές, προσφορές

Αμορτισέρ, Ελατήρια Αυτοκινήτου, ποικιλία, ενισχυμένα, τιμές, προσφορές

Όταν μιλάμε για την αμορτισέρ ενός αυτοκινήτου , είναι τα μηχανικά στοιχεία που κρατούν το όχημα σε απόσταση από το έδαφος. Είναι επίσης αυτά που διασφαλίζουν ότι οι τροχοί βρίσκονται πάντα σε άμεση επαφή με το δρόμο, άρα αποτελεί βασικό σημείο στην ασφάλεια του αυτοκινήτου και στην άνεση των επιβατών. Αν δεν υπήρχε η ανάρτηση, οι επιβάτες θα ένιωθαν κάθε ανωμαλία στο έδαφος, με συνέπεια την ενόχληση και θα ήταν πολύ δύσκολο για τον οδηγό να ελέγξει το αυτοκίνητο.

Πρέπει να καταστεί σαφές ότι η ανάρτηση ενός αυτοκινήτου, που σχηματίζεται από ένα εύκαμπτο στοιχείο , δεν είναι η ίδια με την απόσβεση, η οποία είναι υπεύθυνη για την εξουδετέρωση και τη διατήρηση της κίνησης αυτού του εύκαμπτου στοιχείου με τον πιο ελεγχόμενο δυνατό τρόπο.

Λέγοντας έτσι για να το καταλάβουμε, τα αμορτισέρ χρησιμεύουν για να εμποδίζουν το αυτοκίνητο να αναπηδά ανεξέλεγκτα και επανειλημμένα όταν περνάει μια λακκούβα. Η λειτουργία αυτών των εξαρτημάτων είναι να συγκρατούν το ελατήριο.

Στην πραγματικότητα, όταν τα αμορτισέρ είναι σε κακή κατάσταση, μπορεί να παρουσιαστεί αυτό το πρόβλημα. Αν δούμε ότι ένα αυτοκίνητο αναπηδά υπερβολικά στο δρόμο ή ότι η απόσταση φρεναρίσματος είναι μεγαλύτερη από αυτή που έχουμε συνηθίσει, είναι καιρός να αλλάξουμε την απόσβεση.

 

Ελικοειδή ελατήρια: η ανάρτηση που χρησιμοποιείται περισσότερο από τα αυτοκίνητα του δρόμου

Εστιάζοντας τη βολή σε αυτά τα εύκαμπτα στοιχεία και αφήνοντας κατά μέρος την απόσβεση, έχουμε διάφορους τύπους αναρτήσεων:

Ανάρτηση με σπειροειδή ελατήρια

Είναι η πιο κοινή που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή στα αυτοκίνητα. Πολλά σπειροειδή ελατήρια είναι υπεύθυνα για τη διατήρηση του οχήματος σε απόσταση από το έδαφος. Η λειτουργία του είναι να συμπιέζει και να αποσυμπιέζει όταν υπάρχει οποιαδήποτε ανωμαλία στο οδόστρωμα ή όταν προσθέτουμε περισσότερο ή λιγότερο βάρος στο αυτοκίνητο.

Αερανάρτηση

Mοιάζει πολύ με αυτό που έχουν τα φορτηγά, που αντί να χρησιμοποιούν ελατήρια, χρησιμοποιούν μπαλόνια που φουσκώνουν και ξεφουσκώνουν μέσω ενός συμπιεστή ανάλογα με το έδαφος και το βάρος που φέρει το όχημα. Σε αυτή την περίπτωση, σε αντίθεση με τα ελατήρια, είναι ρυθμιζόμενα. Υπάρχουν αυτοκίνητα υψηλής τεχνολογίας που διαθέτουν αυτό το σύστημα αφού μπορεί να ρυθμιστεί εν κινήσει ανάλογα με την ταχύτητα. Εάν πηγαίνετε αργά, το αυτοκίνητο θα πάει πιο ψηλά για καλύτερη οδηγική άνεση και εάν πηγαίνετε πιο γρήγορα θα πάνε χαμηλότερα για καλύτερη σταθερότητα.

Ανάρτηση Leaf Spring

Συχνά χρησιμοποιείται σε παλαιότερα φορτηγά ή ATV. Στα σημερινά κανονικά αυτοκίνητα είναι σπάνιο να δεις φυλλωτό ελατήριο. Εκτελεί τη λειτουργία που θα έκανε το προαναφερθέν ελατήριο ή μπίλια, αν και έχει λιγότερη διαδρομή και είναι πολύ ανθεκτικό, γι’ αυτό και τοποθετείται σε οχήματα μεγάλης χωρητικότητας. Όπως και με τα ελατήρια, αυτός ο τύπος ανάρτησης δεν είναι επίσης ρυθμιζόμενος.

Υδραυλική ανάρτηση

Κάποια μοντέλα την είχαν στο παρελθόν, αλλά τώρα δεν χρησιμοποιείται πλέον γιατί διέρρευσε το λάδι και δεν ήταν αποτελεσματική μακροπρόθεσμη λύση.

Εκτός από την ταξινόμηση των αναρτήσεων σε τέσσερις τύπους, πρέπει να λάβουμε υπόψη και τον τρόπο συναρμολόγησης των εξαρτημάτων τους. Ανάλογα με αυτό το χαρακτηριστικό, βρίσκουμε άκαμπτες ή ανεξάρτητες αναρτήσεις:

  • Άκαμπτη ανάρτηση: σχηματίζεται από έναν άξονα που ενώνει δύο τροχούς, είτε τον μπροστινό είτε τον πίσω, δίπλα στον οποίο τοποθετείται ένα ελατήριο σε κάθε άκρο. Οι ανωμαλίες επηρεάζουν τόσο το αμάξωμα όσο και τους τροχούς που ενώνονται με τον ίδιο άξονα. Σε αυτή την περίπτωση, η πρόσφυση και επίσης η ασφάλεια θα χαθούν.
  • Ανεξάρτητη ανάρτηση: κάθε τροχός απορροφά ανεξάρτητα τα χτυπήματα. Δεν συνδέονται μεταξύ τους όπως στην άκαμπτη ανάρτηση. Κατά γενικό κανόνα, τα πιο ακριβά πολυτελή αυτοκίνητα και το SUV το μεταφέρουν ανεξάρτητα. Αυτό το σύστημα είναι πιο σταθερό από το πρώτο. Αν και, καθώς έχει περισσότερα εξαρτήματα, είναι πιο ακριβό. Γι’ αυτό και τα οχήματα υψηλής τεχνολογίας το έχουν και στους δύο άξονες. Ωστόσο, κατά γενικό κανόνα, τα πιο κοινά αυτοκίνητα έχουν συνήθως ανεξάρτητη ανάρτηση μπροστά και άκαμπτη πίσω.

Βλάβες που μπορεί να προκύψουν στα αμορτισέρ

Το φυσιολογικό είναι ότι ένα αυτοκίνητο έχει το αμορτισέρ ενσωματωμένο μέσα στο ελατήριο. Είναι το πιο κοινό σύστημα και ονομάζεται ανάρτηση McPherson . Είναι ακριβώς η απόσβεση που αποτυγχάνει περισσότερο στην ανάρτηση ενός αυτοκινήτου. Τα σπειροειδή ελατήρια επεκτείνουν συνήθως τη ζωή ενός αυτοκινήτου. Επομένως μπορεί να έχετε δει αυτά τα ανακυκλωμένα εξαρτήματα, για παράδειγμα, σε μια παιδική χαρά.

Το αμορτισέρ είναι ένα στοιχείο που φθείρεται σταδιακά, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια του οχήματος. Ειδικά σε ακραίες καταστάσεις οδήγησης και κινδύνου. Συνιστάται να ελέγχονται τα αμορτισέρ από την τεχνική υπηρεσία κάθε 20.000 km και να αλλάζονται όταν είναι περίπου 80.000 χιλιόμετρα ή σε περίπτωση παρατήρησης:

  • Διαρροή λαδιού σε αμορτισέρ.
  • Ότι η ανάρτηση του οχήματος ταλαντώνεται πλευρικά ή εάν είναι δύσκολο να ανακτήσει τη σταθερότητα μετά από ένα χτύπημα.
  • Κατά το φρενάρισμα, η μύτη του οχήματος γέρνει υπερβολικά.
  • Όταν οδηγείτε σε δρόμο, το όχημα απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου με υπερβολική βία ή, εάν είναι νύχτα, οι προβολείς δονούνται υπερβολικά.
  • Όταν οδηγείτε με τον πλευρικό άνεμο, το όχημα παρασύρεται.
  • Ότι τα ελαστικά φθείρονται ακανόνιστα ή ότι φθείρονται πολύ γρήγορα.
  • Ξαφνικοί θόρυβοι που εντοπίζονται στο πίσω ή στο μπροστινό μέρος.
en_GBEnglish

Main Menu