To marketplace του eshops.gr είναι σε διαδικασία δοκιμών ελέγχου και δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις.

Ταμπούρα Φρένων

Ταμπούρα Φρένων, ανταλλακτικά, ποικιλία, μοντέλα, τιμές, χαρακτηριστικά

Ταμπούρα Φρένων, ανταλλακτικά, ποικιλία, μοντέλα, τιμές, χαρακτηριστικά

Τα ταμπούρα φρένων είναι ένα θεμελιώδες μέρος του συστήματος πέδησης του οχήματός μας και ως εκ τούτου είναι υπεύθυνο για την εγγύηση της οδηγικής μας ασφάλειας. Τα οχήματα σήμερα διαθέτουν αυτό που είναι γνωστό ως «δισκόφρενα». Ωστόσο, πολλά αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν φρένα τυμπάνου στον πίσω άξονα, ενώ τα δισκόφρενα βρίσκονται μπροστά. Η κύρια διαφορά μεταξύ τυμπάνων και δισκόφρενων είναι το κόστος. Αν και υπάρχουν και άλλοι παράγοντες.

Εφευρέθηκε το 1902 από τον Louis Renauly, αυτό το σύστημα τυμπάνων φρένων μειώνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου πιο γρήγορα και αποτελεσματικά. Η αγορά ενός οχήματος με ταμπούρα φρένων που βρίσκονται στον πίσω άξονα δεν σημαίνει επιλογή κακού προϊόντος, καθώς αυτά τα εξαρτήματα είναι τέλεια αποτελεσματικά και ικανά να φρενάρουν το αυτοκίνητό μας. Επιπλέον, το χαμηλότερο κόστος του είναι ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του τυμπάνου φρένου .

Τι είναι τα ταμπούρα φρένων

Γνωστό και ως φρένο καμπάνας, τα ταμπούρα φρένων αυτοκινήτου είναι ένας τύπος φρένου που, όταν πατηθεί το πεντάλ του οχήματος, παράγει τριβή μέσω του σετ παπουτσιών , τα οποία, με τη σειρά τους, πιέζουν την εσωτερική επιφάνεια ενός περιστρεφόμενου τυμπάνου άξονα ή τον τροχό του αυτοκινήτου.

Κατά την αποσυναρμολόγηση των ταμπούρων φρένων του οχήματός μας, το πρώτο πράγμα που θα βρούμε είναι το τύμπανο. Ένα περιστρεφόμενο κομμάτι από χυτοσίδηρο που αφαιρεί όλη τη θερμότητα που παράγεται όταν πατάμε το πεντάλ του αυτοκινήτου. Το επόμενο εξωτερικό μέρος είναι η πλάκα του φρένου. Μαζί με το τύμπανο, συνθέτουν το συγκρότημα τύμπανου φρένου. Τέλος, τα πέδιλα είναι το τρίτο στοιχείο που συνθέτουν το σύστημα τυμπάνου πέδησης. Αποτελούνται από δύο συγκολλημένες χαλύβδινες πλάκες και έχουν τη λειτουργία πέδησης με τριβή με το τύμπανο.

Εάν θέλετε να εμβαθύνετε σε καθένα από αυτά τα μέρη, σε μια άλλη ανάρτησή μας θα μιλήσουμε λεπτομερέστερα για τα μέρη του τυμπάνου φρένου .

Πριν εξηγήσουμε τους τύπους τυμπάνου, είναι απαραίτητο να εξηγήσουμε πώς λειτουργούν τα παπούτσια μέσα στο τύμπανο. Μιλάμε για πρωτεύον παπούτσι όταν ασκείται μεγαλύτερη δύναμη στο πλάι ενάντια στην περιστροφή, αυτό προκαλεί μεγαλύτερη τριβή. Μιλάμε για δευτερεύον παπούτσι όταν εφαρμόζεται μεγαλύτερη δύναμη στο πλάι υπέρ της στροφής, αυτό δημιουργεί λιγότερη τριβή.

Τύποι ταμπούρων φρένων

Μπορούμε να βρούμε τέσσερις τύπους τυμπάνων φρένων στην αγορά, ανάλογα με τον τρόπο δράσης του συστήματος πέδησης στο τύμπανο και τη δύναμη που ασκεί:

Φρένο τυμπάνου Simplex

Αυτός ο τύπος συστήματος είναι ο απλούστερος από αυτούς που υπάρχουν, αφού έχει μόνο έναν κύλινδρο διπλού εμβόλου που είναι υπεύθυνος για την πίεση και των δύο παπουτσιών στο τύμπανο. Η μπομπίνα τυμπάνου φρένου simplex βρίσκεται στο πάνω μέρος των παπουτσιών, ενώ τα στηρίγματα των παπουτσιών βρίσκονται στο κάτω μέρος. Το μειονέκτημα αυτού του συστήματος είναι ότι ασκείται περισσότερη δύναμη με το πρωτεύον παπούτσι (ενάντια στην περιστροφή) παρά με το δευτερεύον (υπέρ της περιστροφής). Όταν αλλάζει η φορά περιστροφής, το παπούτσι που ήταν πρωτεύον γίνεται δευτερεύον και το αντίστροφο. Αυτό προκαλεί ότι το φρενάρισμα δεν είναι πολύ αποτελεσματικό. Ωστόσο, δεν παράγεται τόση θερμότητα.

Φρένο τυμπάνου διπλής όψης

Αυτό το σύστημα πέδησης έχει δύο κυλίνδρους μονού εμβόλου, έναν στο επάνω μέρος και έναν στο κάτω μέρος. Σε αντίθεση με το απλό ταμπούρο φρένο, στο duplex, κάθε κύλινδρος κινεί μόνο ένα πέδιλο. Αυτό κάνει και τα δύο παπούτσια να γίνουν πρωτεύοντα, αφού και τα δύο ασκούν δύναμη προς την αντίθετη κατεύθυνση από την περιστροφή του τυμπάνου και το φρενάρισμα είναι πιο αποτελεσματικό. Ωστόσο, όταν αλλάζει η φορά περιστροφής, τα δύο παπούτσια γίνονται δευτερεύοντα.

Ταμπονόφρενο Twinplex

Αυτός ο τύπος φρένων μοιάζει πολύ με το προηγούμενο. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι κάθε κύλινδρος έχει διπλό έμβολο και κινεί και τα δύο παπούτσια. Επιπλέον, το είδος στήριξης, αντί να είναι σταθερό σημείο, είναι αιωρούμενο. Αυτό κάνει τα πέλματα να είναι δευτερεύοντα (ασκούν δύναμη υπέρ της περιστροφής) αλλά το κάνουν σε ολόκληρη την επιφάνεια ταυτόχρονα. Επίσης, ακόμα κι αν αλλάξει η φορά περιστροφής, τα παπούτσια παραμένουν πρωτεύοντα.

Φρένο τυμπάνου Duo-servo

Σε αυτό το σύστημα, τα παπούτσια είναι και τα δύο κύρια. Ενεργοποιούνται και κινούνται από έναν κύλινδρο διπλού εμβόλου που βρίσκεται στο πάνω μέρος και στο κάτω μέρος υπάρχει μια ράβδος μετάδοσης κίνησης. Όπως και στο σύστημα simplex, ο σφαιριστής μετακινεί και τα δύο παπούτσια. Αλλά το πρωτεύον παπούτσι σπρώχνει το δευτερεύον παπούτσι μέσω του συνδέσμου με αποτέλεσμα το δευτερεύον παπούτσι να γίνει πρωτεύον. Αυτό το σύστημα καταφέρνει να δημιουργήσει μεγάλη δύναμη τριβής, γι’ αυτό και είναι πολύ αποτελεσματικό στο φρενάρισμα. Επιπλέον, αν αλλάξει η φορά περιστροφής, τα παπούτσια συνεχίζουν να ασκούν την ίδια δύναμη.

Σε τι χρησιμεύουν;

Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, τα τύμπανα φρένα είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος του συστήματος πέδησης του αυτοκινήτου μας, αφού είναι υπεύθυνα για την εγγύηση της ασφάλειάς μας στο δρόμο. Δείτε πώς λειτουργούν τα φρένα τυμπάνου .

Εάν κάνουμε σωστή χρήση, η λειτουργία ενός τυμπάνου θα πρέπει να είναι στιγμιαία όταν ενεργοποιούμε το πεντάλ του φρένου του οχήματός μας. Όταν πατάτε το φρένο, τα παπούτσια του τυμπάνου πιέζουν εσωτερικά το τύμπανο για να σταματήσουν την κίνηση του αυτοκινήτου μέσω τριβής.

Μέσω του πεντάλ του φρένου, το υδραυλικό σύστημα του τυμπάνου φρένου μεταφέρει το υγρό των φρένων μέχρι να φτάσει στον κύλινδρο ή τους κυλίνδρους. Το επόμενο βήμα είναι να πιέσετε τα παπούτσια, χάρη στα έμβολα, πάνω στο τύμπανο. Με τη σειρά του, αν σταματήσουμε να ενεργοποιούμε το πεντάλ του φρένου, κάποια ελατήρια χωρίζουν τα παπούτσια από το τύμπανο.

 

en_GBEnglish

Main Menu