To marketplace του eshops.gr είναι σε διαδικασία δοκιμών ελέγχου και δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις.

Δισκόπλακες

Δισκόπλακες, ανταλλακτικά, χαρακτηριστικά, ποικιλία, τιμές, προσφορές

Δισκόπλακες, ανταλλακτικά, χαρακτηριστικά, ποικιλία, τιμές, προσφορές

Τα φρένα είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του οχήματός μας, αν όχι το πιο σημαντικό δίπλα στα ελαστικά . Σήμερα θα εστιάσετε σε κάτι άλλο από τον εξοπλισμό πέδησης: τις δισκόπλακες . Ας ξεκινήσουμε με μια ιδέα που όλοι γνωρίζουμε ή τουλάχιστον πρέπει να γνωρίζουμε. Τη βασική λειτουργία που έχουν οι δισκόπλακες . Σε αυτά μια δαγκάνα σπρώχνει ένα ή περισσότερα μαξιλαράκια στο δίσκο. Γεγονός που προκαλεί τριβή και επιβραδύνει την περιστροφή του άξονα στον οποίο είναι προσαρτημένος. Ωστόσο, ενώ όλα τα συστήματα λειτουργούν βάσει αυτής της γενικής αρχής, τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται για την ολοκλήρωση της εργασίας διαφέρουν πολύ από σχέδιο σε σχέδιο. Θα μάθουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφόρων τύπων δίσκων φρένων .

Συμπαγείς δισκόπλακες

Αυτοί οι τύποι δίσκων αποτελούνται από ένα ενιαίο κομμάτι. Γενικά, τοποθετούνται συνήθως στους πίσω τροχούς , αν και υπάρχουν οχήματα που τους εξοπλίζουν και στους τέσσερις τροχούς. Δεδομένου ότι διαχέουν τη θερμότητα αργά, συνήθως τοποθετούνται σε μικρά οχήματα. Καθώς δεν έχουν πολύ βάρος και, όταν φρενάρουν βίαια, δεν θα παράγουν αρκετή θερμότητα για να τα σπάσουν.

Μιλάμε για τις απλούστερες δισκόπλακες που θα βρείτε στην αγορά. Ως εκ τούτου είναι οι φθηνότερες τόσο στην κατασκευή (είναι συνήθως από σίδηρο) όσο και στην αγορά . Αν και σίγουρα δεν υπάρχει τίποτα κακό με αυτά, σε ορισμένα οχήματα δεν είναι ικανά να διαχέουν τη θερμότητα τόσο αποτελεσματικά όσο οι ακόλουθοι τύποι δίσκων φρένων.

Αεριζόμενες δισκόπλακες

Είναι δίσκοι φρένων που αποτελούνται από δύο δίσκους που χωρίζονται με ακτινωτά κανάλια , τα οποία τους επιτρέπουν να αερίζονται. Αυτοί οι δίσκοι βρίσκονται και στις δύο πλευρές του τροχού τριβής με τέτοιο τρόπο ώστε, όταν περιστρέφεται ο δίσκος του φρένου, παράγεται ένα φαινόμενο ανεμιστήρα που παράγει σταθερό ρεύμα αέρα μέσω του δίσκου για να αποτρέψει την υπερθέρμανση και το ράγισμα.

Συνήθως τοποθετούνται μόνο στον μπροστινό άξονα, καθώς εκεί ασκείται η μεγαλύτερη δύναμη πέδησης, αλλά εάν το όχημα είναι πολύ βαρύ ή πολύ ισχυρό, μπορεί να εξοπλιστεί με αεριζόμενους δίσκους και στους δύο άξονες. Επιπλέον, αυτός ο τύπος δίσκων φρένων αυξάνει τη διάρκεια ζωής των τακακιών . Τα σχέδιά του είναι πολλαπλά, όπως βλέπετε και στην εικόνα (ίσια κανάλια, καμπύλα κανάλια, σχέδιο με κολόνες…).

Τρυπημένοι δίσκοι φρένων

Όταν χρησιμοποιούμε έντονα τα φρένα, το τακάκι απελευθερώνει αέρια και σωματίδια, σχηματίζοντας μια μεμβράνη στο δίσκο που εμποδίζει το τακάκι να αγγίζει το δίσκο του φρένου με την ίδια απόδοση, αυτό είναι αυτό που είναι γνωστό ως τήγμα φρένων. Η σχεδίαση των διάτρητων δίσκων φρένων ανταποκρίνεται στην ικανότητά τους να απελευθερώνει αέρια και, ταυτόχρονα, να μειώνει το βάρος του εξαρτήματος , αλλά να είστε προσεκτικοί, επειδή ο ρότορας είναι σε κίνδυνο.

Έχουμε εξηγήσει ότι ένας δίσκος φρένων είναι καλύτερος εάν λειτουργεί ως μεγάλη απαγωγή θερμότητας, επομένως η τοποθέτηση λίγων οπών σε αυτόν έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερη ικανότητα διάχυσης της θερμότητας . Επίσης, αυτές οι τρύπες μπορεί να γίνουν σημεία πίεσης, τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε ρωγμές κατά το δυνατό φρενάρισμα .

Για να λυθεί αυτό, συνήθως κατασκευάζονται από χυτοσίδηρο με υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα , που βελτιώνει τα χαρακτηριστικά θερμομηχανικής αντίστασης. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη ότι τα σύγχρονα τακάκια φρένων δεν απελευθερώνουν τόσα αέρια και σωματίδια όπως οι προκάτοχοί τους, επομένως η ανάγκη για τρύπημα στους δίσκους των φρένων έχει μειωθεί.

Γδαρμένοι δίσκοι φρένων

Η σχεδίαση των δίσκων φρένων με σχισμή ανταποκρίνεται ουσιαστικά στις ίδιες ανάγκες με την προηγούμενη περίπτωση, αν και υπάρχουν αποχρώσεις. Οι αυλακώσεις στην επιφάνεια του δίσκου επιτρέπουν στα αέρια να διαφύγουν. Μαζί με το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι η δράση “απόξεσης” που παράγουν καθαρίζει επίσης τα τακάκια . Οι αυλακώσεις βελτιώνουν το κράτημα του μαξιλαριού και αυξάνουν την τριβή, αλλά να είστε προσεκτικοί, γιατί το κάνουν εις βάρος της φθοράς των μαξιλαριών .

Όπως οι διάτρητοι δίσκοι φρένων, έχουν εξαιρετική ελκυστικότητα , με πολλαπλά σχέδια.

Αν συγκρίνουμε αυτό το σχέδιο με το προηγούμενο:

  • Οι τρυπημένοι δίσκοι προσφέρουν καλύτερη αρχική πρόσφυση πέδησης από τους δίσκους με σχισμή ενώ οι διάτρητοι δίσκοι αποδίδουν καλύτερα στη βροχή, λόγω του όγκου των οπών σε σχέση με τις αυλακώσεις.
  • Η διασπορά των αερίων είναι ίδια και στα δύο.
  • Οι τρυπημένοι δίσκοι είναι πιο επιρρεπείς στο ράγισμα από τους δίσκους με σχισμή.
  • Αυξάνουν λίγο τη συνολική απόδοση λόγω του χαμηλότερου βάρους τους.
  • Οι διάτρητοι δίσκοι έχουν περισσότερο αερισμό, επομένως θα πρέπει να κρυώνουν πιο γρήγορα. Αλλά επειδή έχουν λιγότερο υλικό τείνουν να θερμαίνονται πολύ πιο γρήγορα από τους δίσκους με σχισμή. Οι αυλακώσεις λόγω της επίδρασης τους παράγουν περισσότερη θερμοκρασία.
  • Οι διάτρητοι δίσκοι έχουν επιφάνεια τριβής από 85% έως 93%. Σχισμές, 96%.

Κυματιστοί δίσκοι φρένων ( Wave )

Παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει πρόσφατα της μόδας στα πιο υψηλών επιδόσεων μοντέλα Audi , οι κυματοειδείς δίσκοι φρένων υπάρχουν στον κόσμο της μοτοσικλέτας εδώ και χρόνια. Ωστόσο, μετά την εξαγορά της Ducati από την Audi, η εταιρεία με τα τέσσερα δαχτυλίδια άρχισε να τα ενσωματώνει στα αυτοκίνητά της, καθώς είναι αυτονόητο ότι η ελκυστικότητα είναι ένα από τα μεγάλα της ατού .

en_GBEnglish

Main Menu