To marketplace του eshops.gr είναι σε διαδικασία δοκιμών ελέγχου και δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις.

Αντλίες Φρένων

Αντλίες Φρένων, ανταλλακτικά, χαρακτηριστικά, τιμές, προσφορές

Αντλίες Φρένων, ανταλλακτικά, χαρακτηριστικά, τιμές, προσφορές

Οι αντλίες φρένων γνωστές και ως κύριος κύλινδρος και ολόκληρο το σύστημά της σε ένα αυτοκίνητο, αποτελούν τη βάση για ασφαλή οδήγηση. Γι’ αυτό και είναι ίσως μια από τις πιο σημαντικές αντλίες σε ένα όχημα. Αυτός ο κύλινδρος είναι υπεύθυνος για την ώθηση του υγρού φρένων μέσω των γραμμών του συστήματος στις δαγκάνες των φρένων, ώστε το όχημα να μπορεί να σταματήσει με ασφάλεια.

Δημιουργεί τη δύναμη (πίεση) που είναι απαραίτητη για να επιτρέψει στις δαγκάνες των φρένων να σπρώξουν τους δίσκους και τα τακάκια για να σταματήσουν το αυτοκίνητο. Υπό αυτή την έννοια, ο κύριος κύλινδρος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην αδιάλειπτη και άψογη λειτουργία του συστήματος πέδησης του οχήματος.

Επομένως, είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζουμε τη λειτουργία, την κατασκευή, τους τύπους, τις βλάβες και τον τρόπο επίλυσής του. Επομένως, εδώ θα σας πούμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις αντλίες φρένων  του αυτοκινήτου

Τι είναι οι αντλίες φρένων?

Αυτό είναι ένα από τα βασικά στοιχεία των συστημάτων πέδησης που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα. Έχει μεγάλο αντίκτυπο στη σωστή λειτουργία του και κατά συνέπεια στην ασφάλεια οδήγησης.

Ο κύριος κύλινδρος συνδέεται μηχανικά με το πεντάλ. Το καθήκον του είναι να δημιουργήσει τη σωστή πίεση υγρού φρένων. Μεταδίδεται μέσω καλωδίων στους ενεργοποιητές των φρένων. Δηλαδή στις δαγκάνες και στους κυλίνδρους των φρένων, για να επιτρέπεται το φρενάρισμα όλων των τροχών του οχήματος.

Στον κύριο κύλινδρο του φρένου είναι χτισμένο ένα δοχείο διαστολής. Το οποίο περιέχει ένα ειδικό υγρό, από το οποίο το υγρό τροφοδοτείται στον κύριο κύλινδρο και μέσα στο οποίο αποστραγγίζεται η περίσσεια. Η ίδια η αντλία αποτελείται από ένα περίβλημα που λειτουργεί ως κύλινδρος και ένα έμβολο που κινείται μέσα σε αυτό με στεγανοποιήσεις.

Τύπους αντλιών φρένων

Υπάρχουν δύο τύποι για τις αντλίες φρένων και αυτοί συνήθως ορίζονται από τον αριθμό των δεξαμενών ή των κυλίνδρων:

  • Το πρώτο γίνεται με απλή δεξαμενή και μονοκύλινδρο.
  • Το δεύτερο με διπλή δεξαμενή και δύο κυλίνδρους.

Τα συστήματα ενός ρεζερβουάρ τροφοδοτούν τα μπροστινά και τα πίσω φρένα από ένα μονό ρεζερβουάρ και γραμμή φρένων, ενώ τα συστήματα διπλής δεξαμενής έχουν ένα δοχείο τροφοδοσίας των μπροστινών φρένων ενώ το δεύτερο ρεζερβουάρ τροφοδοτεί τα πίσω φρένα μέσω δύο γραμμών. Εντελώς ξεχωριστά φρένα.

Η ασφάλεια του κύριου κυλίνδρου με δύο ρεζερβουάρ διασφαλίζει ότι σε περίπτωση δυσλειτουργίας, οι πιθανότητες να λειτουργήσουν ορισμένα φρένα είναι καλύτερες απ’ ό,τι με ένα κύριο ντεπόζιτο.

Πώς είναι η κατασκευή τους;

Αν και ο κύριος κύλινδρος εκτελεί μια πολύ σημαντική λειτουργία, η συσκευή είναι σχετικά απλή στην κατασκευή. Αποτελείται σε:

  • Σώμα.
  • Ελατηριο συμπιεσης.
  • Δακτύλιοι στεγανοποίησης.
  • Κύλινδρος.
  • Εμβολο.
  • Είσοδος και έξοδος υγρού φρένων.

Επιπλέον, οι κύριοι κύλινδροι διαθέτουν επίσης δοχείο διαστολής υγρού φρένων. Συνήθως στο καπάκι σας υπάρχει ένας αισθητήρας στάθμης υγρού συνδεδεμένος με ένα μετρητή στον πίνακα οργάνων.

Το άναμμα μιας τέτοιας προειδοποιητικής λυχνίας πιθανώς σημαίνει ότι οι γραμμές των φρένων και τα τακάκια έχουν ήδη φθαρεί πολύ και η κατάστασή τους πρέπει να ελεγχθεί. Η ίδια η δεξαμενή διαστολής έχει δύο λειτουργίες. Τροφοδοτεί το υγρό στην αντλία και η περίσσεια της εκκενώνεται ξανά.

Ποια είναι η λειτουργία στις αντλίες φρένων;

Το κύριο καθήκον είναι να εξασφαλίσει επαρκή πίεση στο σύστημα πέδησης. Συνδέεται απευθείας με το πεντάλ του φρένου και το υγρό φρένων που περιέχει μεταδίδει την κίνησή του σε άλλα στοιχεία του συστήματος (τακάκια και δίσκους) .

Όταν πατηθεί το πεντάλ του φρένου, η αντλία πιέζεται. Αυξάνοντας την πίεση του υγρού φρένων που πιέζεται στις γραμμές του συστήματος. Στη συνέχεια, το υγρό πιέζει τα έμβολα της δαγκάνας, με αποτέλεσμα το σωστό φρενάρισμα. Η λειτουργία των αντλιών και των πλήρων συστημάτων πέδησης βασίζεται επομένως στο νόμο του Pascal.

Διπλός κύριος κύλινδρος

Σήμερα, τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με έναν κύριο κύλινδρο ή έναν κύριο κύλινδρο δύο τεμαχίων (μερικές φορές ονομάζεται tandem) . Επιτρέπει τη διαίρεση του συστήματος πέδησης σε δύο ανεξάρτητα κυκλώματα.

Αυτή η λύση είναι πολύ πιο ασφαλής από ένα μεμονωμένο σύστημα όπου μια βλάβη (π.χ. διαρροή, μεταφορά αέρα, διαρροή) απενεργοποιεί εντελώς τη δυνατότητα πέδησης. Με δύο κυκλώματα, όταν το ένα αστοχεί, το άλλο συνεχίζει να λειτουργεί. Έτσι μπορείτε ακόμα να φρενάρετε, αλλά φυσικά λιγότερο αποτελεσματικά.

Αν και οι πρώτες αντλίες αυτού του τύπου εγκαταστάθηκαν τη δεκαετία του 1930, η απαίτηση χρήσης τους έγινε νομικά δεσμευτική μόλις το 1967 στις Ηνωμένες Πολιτείες . Σύμφωνα με αυτούς τους κανονισμούς, σε περίπτωση βλάβης ενός από τα κυκλώματα, η συνολική απόδοση του συστήματος δεν πρέπει να μειωθεί περισσότερο από 30%.

Σχέδιο

Σε αντίθεση με τον παραδοσιακό κύριο κύλινδρο ενός συστήματος, ο κύριος κύλινδρος δύο μερών έχει ένα πρόσθετο έμβολο στον κύλινδρο , το οποίο το χωρίζει σε δύο ξεχωριστούς θαλάμους εργασίας.

Ο σχεδιασμός του δοχείου διαστολής είναι επίσης διαφορετικός. Αν και εξακολουθεί να βρίσκεται πάνω από τον κύλινδρο, είναι χωρισμένος ή διπλός. Ξεχωριστά κανάλια αποστραγγίζουν το υγρό φρένων στον κύλινδρο και στις δύο πλευρές του ελεύθερου εμβόλου.

Αρχή λειτουργίας ή δράσης

Όταν πατηθεί το πεντάλ του φρένου, το κύριο έμβολο του πλησιέστερου τμήματος της αντλίας κινείται προς το πλωτό έμβολο. Το υγρό φρένων αντλείται επίσης από το δοχείο διαστολής σε γραμμές που συνδέονται με τα πίσω φρένα του αυτοκινήτου.

Υπό την επίδραση της πίεσης, το ελεύθερο έμβολο κινείται προς το μπροστινό μέρος της αντλίας, μεταφέροντας το υγρό στις μπροστινές γραμμές φρένων. Όταν το πεντάλ του φρένου δεν είναι πλέον πατημένο, τα έμβολα επιστρέφουν στην αρχική τους θέση χάρη στα ελατήρια που βρίσκονται μεταξύ του μπροστινού τοιχώματος του κυλίνδρου και του πλωτού εμβόλου και μεταξύ των ίδιων των εμβόλων.

Όταν το σύστημα τελειώσει από υγρό , το έμβολο που βρίσκεται πιο κοντά στο πεντάλ του φρένου όχι μόνο ακουμπάει στο ελεύθερο έμβολο, αλλά και πιέζει πάνω του. Αναγκάζοντας έτσι το υγρό στο άλλο κύκλωμα. Αν, αντίθετα, υπάρχει πολύ λίγο υγρό στο δεύτερο κύκλωμα, τότε το ελεύθερο έμβολο θα ακουμπήσει στο στοπ.

Ως αποτέλεσμα, ο μπροστινός θάλαμος του κυλίνδρου θα αποκοπεί και ο μπροστινός άξονας δεν θα εμπλακεί στη διαδικασία πέδησης. Επομένως, το πλωτό έμβολο λειτουργεί ως στεγανοποιητικό σε αυτή την περίπτωση. Εμποδίζοντας τη ροή του υγρού από το πρώτο κύκλωμα στο δεύτερο. Αυτό διασφαλίζει ότι τα φρένα του πίσω άξονα συνεχίζουν να λειτουργούν σωστά.

Αξίζει επίσης να γνωρίζετε ότι ορισμένες αντλίες λειτουργούν σε ένα μοτίβο crossover. Το ένα κύκλωμα αντιστοιχεί στον μπροστινό αριστερό και τον πίσω δεξιό τροχό και το άλλο στους μπροστινούς δεξιούς και πίσω αριστερούς τροχούς.

Συμπτώματα ελαττωματικής αντλίας

Ένας ελαττωματικός κύριος κύλινδρος γίνεται πάντα αντιληπτός λόγω της μειωμένης ισχύος πέδησης. Γιατί τελικά μόνο δύο τροχοί φρενάρουν αντί για τέσσερις. Ταυτόχρονα, η διαδρομή του πεντάλ του φρένου αυξάνεται, δηλαδή το σημείο πίεσης μετακινείται αισθητά προς τα πίσω και το πεντάλ πρέπει να πατηθεί πολύ περισσότερο πριν γίνει αισθητό το φρενάρισμα.

Αυτό συμβαίνει επειδή ένας από τους θαλάμους πίεσης δεν είναι πλέον γεμάτος με υγρό φρένων. Συμβαίνει συχνά όταν ο κύριος κύλινδρος είναι κατεστραμμένος , το πεντάλ του φρένου γίνεται μαλακό όταν πιέζεται, δηλαδή υποχωρεί και πρέπει να συνεχίσετε να χαμηλώνετε το πόδι σας προς το ταψί του δαπέδου.

Αυτό είναι ιδιαίτερα αισθητό στα κόκκινα φανάρια. Φυσικά, ο αισθητήρας πίεσης φρένων θα ηχήσει και ο συναγερμός και θα εκδώσει αντίστοιχο μήνυμα μέσω της προειδοποιητικής λυχνίας και, εάν χρειαστεί, του υπολογιστή οχήματος.

Ανεξάρτητα από το ποιο σύμπτωμα παρατηρήσετε πρώτο, η διαδρομή προς το εργαστήριο θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Το αυτοκίνητο δεν είναι πλέον ασφαλές για λειτουργία . Οδηγήστε με την κατάλληλη ταχύτητα και, εάν έχετε αμφιβολίες, ρυμουλκήστε το όχημά σας.

en_GBEnglish

Main Menu